Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 30351 besök totalt |
Re: .
![]() Visserligen är den upphissad på bilden men.. 3mm spacers från hovleverantören (biltema) får mig att sova lugnare ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Idag var det banträff på mittsverigebanan då. Rent allmänt funkade bilen riktigt bra, de nya coiloversarna gjorde otroligt mycket för väghållningen.
Hade även hunnit monter ferodo-belägg så bilen stannade verkligen på nolltid ![]() Tyvärr hann jag bara med kring 30 varv inna motorn mitt i allt lade av. Ganska odramatiskt som så men sen när jag försökte starta den igen så lät det som en stenkross. Så nu står bilen i Härnösand och skäms och jag väntar på att svärfar ska komma och hämta mig så jag nu kommer mig till jobbet imorgon. Men hej, sånt är livet. Dagens bästa tid blev förövrigt 1.13.60 ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
Vi gissar på vevlager, de som hade erfarenhet kände visst igen ljudet... Övriga deltagare körde sevens och.. De var snabba. Attack mot minuten från vissa ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Du får köpa mögelosten av mig till en vettig peng, Motorn verkar gå riktigt bra. Bilen i övrigt är väl inget vackert. Det sitter KW coilovers fram en mullarnde rostfritt avgas undertill i övrigt inget fantastiskt.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Jag håller det i minnet ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
.
Idag fick xsaran ha en egen "walk of shame". Nu är den tillbaka i garaget i alla fall ![]() ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Gårdagens motormek tyder på att toppen verkar klarat sig. Eller ja, det låg i alla fall inga lösa metalldelar och skräpade där
![]() Så vevlagren känns ju som det troligaste nu. Lite oklart om det är ![]() ![]() ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Är det inte bara att plocka ner tråget? På xu9 går det enkelt och i xu10 sitter ju oljefällan gjuten i tråget. Hade du ordentligt med olja? På 9:orna är det vevstakslagren och de går att byta underifrån med motorn i bilen.
_________________ Erik König |
||||
Re:
Jag hoppas det går att göra med motorn i bilen, i såna fall är det ju en "enkel" operation. Tyvärr är mitt garage så smalt att jag nätt och jämnt kommer in och ut ur bilen ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
Jepp, det blir nästa insats.. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 30351 besök totalt |