Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Porsche 997 C2 "Banracing projekt"
2841 besök totalt
Flame
Avesta
Här sen Aug 2003

Trådstartare

Går i tankarna om att sälja min Porsche 997 C2 -08, ca 2000mil (tror jag) som var tänkt att byggas om till banracing bil, tyvärr räcker tiden inte till så om någon annan vill forsätta kan jag tänka mig att sälja vidare.

Bilen är ursprungligen en USA importerad bil som köpts från försäkringsbolag efter en brand vid batteriet. Den saknar helt regpapper och är bara tänkt som racebil. Det är en automat växlad bil från början men en manuell låda medföljer, även spakställ och växelvajrar.
Den är i dagsläget nerplockad och står utan inredning, skärmar, huv, taklucka osv. Branden har förstört kabelhärvan, huven, och delar av instrumnet panelen. Hela bilen utom huven är nylackad av en av sveriges bästa billackeringar, Moses lack i tollarp.
Det som behövs i stora drag för att få en fungerande bil är:
Nya kabelhärva(org eller bygga nya racehärva)
Konvertera till manuell
Ny huv
Montera karossdelar och den inredning man vill ha
Byta till mer race anpassad hjulupphängning och bromsar

Jag kan förmedla kontakt och hjälpa till att få tag på beg CUP delar, tex stotfångare dörrar hjulupphängning bromsar mm. Jag kan även få fram kaross delar i glasfiber/kolfiber/kevlar osv till bra pris. Finns även div beg slicks.

Pris: Runt 200000kr eller bud

Maila för mer info Nicklas@speedperfection.com

Flame
Avesta
Här sen Aug 2003

Trådstartare
thumbs up

Rhodin-Gbg
Göteborg / Vallda
Här sen Nov 2012

Tjena!

Finns bilen kvar? Jag är osäker på vad du begär för bilen? Stämmer 200.000kr? Det låter orimligt med tanke på vad en besiktigad och fungerande bil kostar...hör av dig om du vill ha ett helt annat bud...

Mvh Fredrik

Porsche 996 Targa
Camaro 68
BMW E30 V8
Porsche 944 Turbo
Tigercat Super7
Citera
SÄLJES
2841 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande