Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi A3 2.0 tfsi quattro -07 ....den så kallade mopedbilen
2 besök senaste veckan (1363 totalt)
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
trycker in mej här bland alla bimmers å porkers......
efter att ha raggat runt i min passatdiesel allt för länge så köpte jag en A3 under sensommaren -14.

tänkte att det skulle bli en kärra som man både kan åka till jobbet med å ta en sväng på nån trackday.
vid köpet såg den ut såhär
en het orginal gubbkörd sate
Anledningen till att det inte blev en S3 direkt är väl att dom är orimligt dyra att försäkra i sthlm, sen byts ju ändå det mesta ut på sikt

först gjordes en liten kamremsservice ink vattenpump,interna kamkedjan samt sträckare så man vet att dom grejerna e sjyssta iaf

sen tänkte jag att det behövdes ett sportigare system, så jag monterade ett komplett milltek ink 3" dp å racekatt
skickade även i en ny dogbone insert

sportfilter är ju ett måste så de blev ett intake kit från cts

eftersom tfsi maskinerna lider av carbon build up så moddades vevhusventen, bort med PCV ventilen å
langa dit en platta från 034 motorsport ihop med en tank från 42draft, men hade inget bra ställe att montera tanken på.
då moddade vi luftstyrningen från CTS å en ny slimmad gjöts i kolfiber av jakanjörgen, då fick helt plötsligt tanken plats

har även monterat KW coilovers ihop med krängare från HR och justerbara K-stag från whiteline
slängde även dit en uppsättning 345mm bromsar från S3, skivorna hade jag liggandes å oken fyndade jag billigt
från skroten som inte hade vett att ta betalt
hade även en uppsättning helt nya alu bärarmar från passat liggandes som åkte på

fräste till ett par spacers med navstyrningen så jag fick ut hjulen en bit till

nu blev bilen lite lägre å mkt trevligare att åka med

förra helgen tog jag hjälp av min vapendragare adde å rev fronten, så nu är en Eurojet intercooler monterad
bytte även ut soppapumpen mot en Autotech dito ihop med en RS4 ventil

en massa annat småplock har även blivit monterat samt inhandlat, men det var inte så mkt att skriva om
nu är den mesta hårdvaran monterad och jag väntar på att ärtan på PPF ska klämma in mej i deras nya
rullande landsväg så jag får lite mer effekt.
hade planerat att vara klar med allt när snön försvann men fick lite hälsoproblem så det kändes tugnt ett tag,men hoppas snart jag blir friskförklarad av läkarna....fuck that shit säger jag bara,men nu är vi på gång igen
dessvärre når man bara strax under 300hk med turbon som sitter på med lite tur, men det får duga till en början.

sen ska jag försöka få till lite banåka.
fyller på med info vart efter

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Kul , man ha varit lite nyfiken på bilen en stund thumbs up

Sista bilen , förklara tack

stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Lillen skrev:
Kul , man ha varit lite nyfiken på bilen en stund thumbs up

Sista bilen , förklara tack

ahh sista bilden är (som du antagligen vet,men inte alla andra) delen från autotech man moddar pumpen med så de ger mer moooos

så det är inget erotiskt man kan stoppa i nån kroppsöppning

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

thumbs up Riktigt kul med en modern VAG med rätt mods, ska bli riktigt spännande att folja.

Blir det Haldex uppgrade också?

Är pump modden till högtryckspumpen eller den i tanke?

Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Babbe skrev:
thumbs up Riktigt kul med en modern VAG med rätt mods, ska bli riktigt spännande att folja.

Blir det Haldex uppgrade också?

Är pump modden till högtryckspumpen eller den i tanke?

japp är tänkt att bli haldexmodd när jag har råd

pumpmodden är högtrycksdelen, pumpen sitter i vänster framkant på toppen i färdriktninen å drivs utan kammen
intank pumpen räcker till denna version
var helt nollställd på dessa maskiner när jag köpte bilen så man har fått scanna av internet.
har även fått ovärderlig vägledning samt bra priser av jimmy på stertman

nu är planerna att få lite åktid, till hösten sätter jag igång igen, då är planerna att bygga en smidd maskin samt plocka bort baksäte å ersätta med matta, sen en huvudbåge på det
delar ju garage med jakanjörgen å subarumicke så det lär väl spåra ur
har lite STACK mätare som ska monteras,men är lite allergisk mot pods å skit som man monterar på A-stolpen så jag lär nog fräsa en hållare som kan sitta under klima panelen

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Modda högtryckspumpen är av godo.
Den bygger både värme och tryck som inte orginal klarar.
Så tummen upp.

Alltså Haldexmodd är fasen de mest prisvärda man kan ge en 4-motion.
Det ger en helt annan känsla när det gäller körglädje.

Iofs känns det mindre på torr asfalt , men ändå.
Om man ska köra lite hårdare är det guld.

Men mest om det är lite dåligt grepp ELLER mycket effekt , då märks den mest. thumbs up

stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Jag är rädd att kopplingen kommer vika ner sej i samband med nya programvaran, visst skulle man kunna snika å bara byta tryckplatta å lamell, men då åker jag på ett byte likväl nästa sommar när det blir mer effekt
Så man får väl bita i det sura äpplet å köpa hela kittet med svänghjul nu, för jag tror inte det är nån bra ide att behålla gamla dubbelmassesvänghjulet.

Nån som har nån erfrenhet av vad man ska ha? Är det sachs kittet som gäller?samma Säljs väl även av Loba ?

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Pga av att firman är mitt uppe i en flytt så har det inte hänt så mkt, tar både tid å kraft att flytta en mekanisk verkstad
Sen blitt lite ombyggnad hemma.
Men har iaf varit till PPF å fått ny programvara av ärtan, blev inge körning i rullarna pga av rasrisk i kopplingen
Men nånstans runt 280-290hk ska dessa moddar ge iaf.
Sen har jag bytt ut fronten mot en S3,så nu finns det bra utrymme för att bygga bromskylning.
Ska bara skruva dit dimljusen, tyvärr gick det inte att byta ut S3 emblemet mot mitt gamla S-line, men det kommer en lösning då jag inte riktigt gillar emblemtrimmning
Ska flytta över läppen jag hade på förra stöten,men hade bara 2 händer tillgängliga för tillfället

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi A3 2.0 tfsi quattro -07 ....den så kallade mopedbilen
2 besök senaste veckan (1363 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande