Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
däck ångest
1 besök senaste veckan (2278 totalt)
mydrefalk
Hallsberg
Här sen Jul 2007

Trådstartare
däck ångest

Är i behov av nya r-däck men vilka ska man använda?

bilen är en seat ibiza typ fyndbörsen cup: std motor sellholm chassi utan diff.

kan välja att åka 15-16" så vilka däck skulle passa min bil bäst för snabba tider?

Lund
Här sen Dec 2002

Många lätta bilar i t.ex. mx-5 cup, roadsport C etc verkar ha valt Kumho V70A nu på senaste tiden. Så för att extrahera snabba tider kan det vara ett bra val. De verkar dock slitas rätt snabbt.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Pontus Fyhr skrev:
De verkar dock slitas rätt snabbt.
Om det är ett problem så går det alltid att köra med hårdare gummiblandning fram på FWD, men det tar något varv innan greppet kommer.

Om det fungerar med 205/50-15 så finns det massor av däck att välja bland, men snabbaste E-märkt (i denna dimension) idag är V70A.

Däck är ju inte så ångestskapande, de tar slut och ska ersättas ganska snabbt oavsett.
Det är ju nästan lika mycket ångest vilken soppa man ska stoppa i tanken (ok soppan kostar hälften av däcken iofs, än så länge).

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Det beror helt på vad du vill. Snabba däck går åt fort och du ska ha så breda och mjuka det bara går. 15" eller 16" har mindre betydelse än man tror, modell, bredden och gummiblandningen är viktigare.
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002

Har testat väldigt många olika däck på min bil. Jag gillar Kumho V70A, har gått fortast för mig. thumbs up

1 besök senaste veckan (2278 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande