Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Trackday Pistenclub 15/6
5440 besök totalt
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Trackday måndag 15/6 med Pistenclub.
Är det någon härifrån som är där?

kobalt

Här sen Okt 2012

Japp,

Vit 997.1 GT3 CS Svenskreggad.

Ses!

Dan

Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Välorganiserad dag med bra disciplin och relativt lite bilar.
Inga engelsmän, några Tjecker annars mest Tyskar. Inga motorcyklar!

Ingen olycka på hela dagen vad jag såg, otroligt bra.
En avstängning i 10 min pga av fortkörning på Döttinger höhe, max 250 km/h.

Såg en 5-7 svenska bilar.

Sammanfattningsvis kan Pistenclubs event rekommenderas.

Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

LUX skrev:

Vi körde med dom förra året och det va oxå verkligen super, kul o höra att dom fortfarande sköter sig =))))

Får väl sätta ett 7.55 varv nästa gång, vad är ditt personbästa med Meganen??? =)))))))

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
LUX skrev:

Vi körde med dom förra året och det va oxå verkligen super, kul o höra att dom fortfarande sköter sig =))))

Får väl sätta ett 7.55 varv nästa gång, vad är ditt personbästa med Meganen??? =)))))))

Jag har haft två 7:58 varv, inte kommit lägre med min 250hk.
Igår satte jag bilrekord med frugans bil, mycket nöjd, se varvtider.

Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

LUX skrev:
Pelle Sörensson skrev:
LUX skrev:

Jag har haft två 7:58 varv, inte kommit lägre med min 250hk.
Igår satte jag bilrekord med frugans bil, mycket nöjd, se varvtider.

Wow stort grattis 😃😃👍👍

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003

Kan instämma i att Pistenclubs körningar är bra. Har kört med dom ett antal gånger på olika banor och det är alltid bra flyt och i princip inga engelsmän.

Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007

[quote="LUX"]Trackday måndag 15/6 med Pistenclub.
Är det någon härifrån som är där?[/

Då fick du äntligen känna på mig 😉.
Såg dig inte i backspegeln längre efter Schwedenkreutz, trots speedlimit 😋.
Vart tog du vägen? 🐢

Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Peter Larsen skrev:
LUX skrev:

Vart tog du vägen? 🐢

Peter
Vad besviken jag blir.
Jag träffar dig och tänker här är någon som säger sig köra fort det ska bli kul att se vad man kan lära sig.
Det är alltid kul att köra med någon som kör ungefär lika fort som en själv eller gärna lite fortare.
Alla kör vi lite olika spår och det kan vara kul att se hur andra kör.

För några år sedan var vi ett gäng med Meganer på ringen. Det var Mino, Peter F, allas våran Gaute och några till. Vi brukade åka ihop och lära av varandra och hetsa varandra också. Allt i en positiv anda. Alla var glada. Det är det som gör ringen så speciell man träffar eantusiaster med ett gemensamt intresse. Just därför körde jag ett varv framför din kompis Lars som var ny på banan. Tänkte dela med mig av mitt spår som jag gärna gör (det kan många här på forumet intyga). Det har samlats ihop till en bra bit över tusen varv så något har man förhoppningsvis lärt sig. Ja jag körde fortare än honom trots att han var en rutinerad och meriterad tävlingschaufför och trots att han hade en 991GT3 som skall gå ca 30 sekunder snabbare varvet. Är jag mallig för det? Nä, det är så man gör när man har en gemensam hobby man delar med sig av erfarenheter och kunskap. Hoppas att han uppskattade det.

Om du inte såg mig i backspegeln så beror det nog på att ditt ego var ivägen. Vi kör i en himla massa trafik och beroende på hur omkörningar kommer och hur aggressivt man tar sig förbi så påverkar det avståndet.
Det jag vet är att jag hade dig inom synhåll fram tills Planzgarten trots att jag med mina 360 hk har en bråkdel av dina 680 hk eller hur mycket det nu var i din racebyggda Corvette Z06. Dvs jag ligger några få sekunder efter hela varvet tills dess att lådbilen dyker upp på slutet. Du kan ju alltid kolla denna video om du vill.

https://www.youtube.com/watch?v=GjBmXpGJFjo

Jag förstår inte varför du behöver malla dig och kallar mig för snigel

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Vi som känner Thomas vet att han inte är någon snigel och kör både snyggt och säkert samt delar med sig av allt på ett generöst vis.

För övrigt vad kostar en trackday med Pistenclub? Går det att köpa biljett på plats?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007

LUX skrev:
Peter Larsen skrev:
LUX skrev:

Vart tog du vägen? 🐢

Peter
Vad besviken jag blir.
Jag träffar dig och tänker här är någon som säger sig köra fort det ska bli kul att se vad man kan lära sig.
Det är alltid kul att köra med någon som kör ungefär lika fort som en själv eller gärna lite fortare.
Alla kör vi lite olika spår och det kan vara kul att se hur andra kör.

För några år sedan var vi ett gäng med Meganer på ringen. Det var Mino, Peter F, allas våran Gaute och några till. Vi brukade åka ihop och lära av varandra och hetsa varandra också. Allt i en positiv anda. Alla var glada. Det är det som gör ringen så speciell man träffar eantusiaster med ett gemensamt intresse. Just därför körde jag ett varv framför din kompis Lars som var ny på banan. Tänkte dela med mig av mitt spår som jag gärna gör (det kan många här på forumet intyga). Det har samlats ihop till en bra bit över tusen varv så något har man förhoppningsvis lärt sig. Ja jag körde fortare än honom trots att han var en rutinerad och meriterad tävlingschaufför och trots att han hade en 991GT3 som skall gå ca 30 sekunder snabbare varvet. Är jag mallig för det? Nä, det är så man gör när man har en gemensam hobby man delar med sig av erfarenheter och kunskap. Hoppas att han uppskattade det.

Om du inte såg mig i backspegeln så beror det nog på att ditt ego var ivägen. Vi kör i en himla massa trafik och beroende på hur omkörningar kommer och hur aggressivt man tar sig förbi så påverkar det avståndet.
Det jag vet är att jag hade dig inom synhåll fram tills Planzgarten trots att jag med mina 360 hk har en bråkdel av dina 680 hk eller hur mycket det nu var i din racebyggda Corvette Z06. Dvs jag ligger några få sekunder efter hela varvet tills dess att lådbilen dyker upp på slutet. Du kan ju alltid kolla denna video om du vill.

https://www.youtube.com/watch?v=GjBmXpGJFjo

Jag förstår inte varför du behöver malla dig och kallar mig för snigel

Hoppsan,
Varför så känslig Thomas?
Du tänker säkert på min teamkollega Håkan Ricknäs, när du skriver Lars. Han har aldrig varit på banan förut. Snällt av dig att visa honom vägen, det behöver han😉.
Trodde inte du skulle ta så illa upp, då din attityd i en annan tråd där du ifrågasatte mig var betydligt vassare.
Ledsen för det, och snigeln var lite på kul om du förstår. Det var först efter resan som jag förstod att den jag träffat på Ringen var den Lux som ifrågasatt mig i tidigare tråd. Hade jag vetat det när vi åkt ut på banan, hade jag gasat lite mer 😋👍.

Göteborg
Här sen Jan 2007

Haha,
Kul att du kallar videon för "slow lap with lots of traffic". 😋
Förutom när du var tvungen att visa hänsyn vid omkörningarna, tog du allt i så du kräktes😎.

Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Vi som känner Thomas vet att han inte är någon snigel och kör både snyggt och säkert samt delar med sig av allt på ett generöst vis.

För övrigt vad kostar en trackday med Pistenclub? Går det att köpa biljett på plats?

Tack Johan
Här är en länk till deras hemsida.
http://www.pistenclub.de/de/events/event-overview/month.calendar/2015/ . . . .
De har en bra digital kalender som du kan klicka dig fram I.

De körde ett lite kortare event på ringen i fredags 3/7 mellan 8-13:30. medlem 550EUR annars 700EUR.
De har tidigare kört drifting på ett gammal militärflygbas i Bitburg men blev av med den platsen för två år sedan. Tror jag skrev om det här för länge sen.

Nu har de hittat en ny gammal övergiven Nato bas från kalla kriget att köra på här i krokarna. Ska försöka vara med på en sådan driftingkurs igen. Du hittar även dessa event i listan.

Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Hehe vi får väl hoppas att alla gamla baser kommer till sin rätta användning snart om vi ska hålla nån ordning i västvärlden.
Kul läsning annars, hoppas en dag ha så mkt cash över att man kan lägga det på en dylik trackday. BTG är en sak..

Nürburgring
Trackday Pistenclub 15/6
5440 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande