| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: SÅLD
|
2346 besök totalt |
|
Har nu bestämt mig för att sälja min 242 T6 för att tiden och intresset för att använda den finns ej längre bilen byggdes av mig vintern 2011/2012 Kortfattat om bygget: Köpte en väldigt fräsch kaross som jag rensade totalt sattes upp i vagga och totalt slipades från alla undereds massa Byggdes om till nyare utseendet Sedan lackades hela bilen i under och utanpå målades under med ca-primer och därefter med en vit hårdare industrifärg svetsade i en finnes Grupp-H bur med extra stag första året målades den i garaget sedan målades den om utvändig hos JKR lack & design i tanum Vinter 2014/2015 Den är skrämbreddad fram och bak samt upplyfta hjulhus bak Motor: T6 B6284T H-profil 143mm "Smidda " T5 -05 kolvar Mls topp packning 960 tråg ombyggt med skvalp skott mm Turbobanditen turbo TB70 2* Tial 38mm Tial 50mm Dump Sachs 765 platta Kep 4-puck lamell Haltech E11 Större plenium Custom grenrör Oljekyl 6vxl getrag bmw M5 Bmw M5 kardan 940 Tropic kyl 940 elfläkt Effekt på hjulen: 600whk 680nm vid 1.55 kilo laddtryck och E85 Går riktigt gött med den effekten på sina 1250kg som den väger Men vill man åka mer effekt så e de väl inga konstigheter att ladda på den mer Chassi: egen tillverkade coilover ben fram med bilstein dämpare Ändrade styr vinklar Sellholm fjädrar Sellholm coilover bak Rör länkarmar med uniball 4-länks bakvagn Venturi tunnel Fälgar och däck: Team dynamic motorsport 9X18" 265 35 18" R-däck Advan Runt om Bromsar: Bromsvåg fram: Brembo 4-kolvs ok s60R 333mm Skivor Bak: Brembo 4-kolvs ok s60R 330mm skivor Interiör: sparco stolar o ratt Sabekt 4-punkts bälten Finnes grupp H bur diverse mätare Aluminium tank på 70l med inbyggd catch tank på 2,5l 2st volvo 960 pumpar i tank 2st wallbro pumpar utanpå Exteriör: Skrapad och målad vit under grupp a vinge Kanada lampor usa blinkers baklampor med vit blinkers Skärmbreddad 50mm runt om Alla lister svart målade Bilen har varit med i tidningen bilsport nr 1-2/2013 Stått på elmia 3ggr " senast nu 2015" Vunnit priser lite var stans när jag åkt på träffar med den typ vallåkra osv Sen har den även använts en del på Gatebil träffar där den gått på tvären Har även kört den på diverse banor Med ändamål att åka fort med fäste Så bilen funkar väl till d mesta tycker jag Ej reggad eller bes Dock varit i kontakt med sfro som tittat på den och det är inga konstigheter att få den reggad dock inte med den effekten förstås Så mindre aggregat osv så e de fullt möjligt att regga om man har intresse av d Finns massa byggbilder osv på min garaget sida http://www.garaget.org/?car=279844 http://m.blocket.se/goteborg/Volvo_2 Bilen finns i Göteborg Pris 160,000:- 0739305118 /Sören Nordin
_________________ Sören Nordin Volvo 242 T6 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
2346 besök totalt |