| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Civic Type-R -----SÅLD-----
|
3910 besök totalt |
|
Säljer en mycket påkostad Type R, som gått ca10500mil. K20a2 motor Skunk2 ventilfjädrar och titan retainers Skunk2 Steg 3 kammar skunk2 spjällhus RBC insug RC 440 cc spridare Hybrid racing kedjespännare Hondata ECU (k-pro) stepat extraktor grenrör Skräddarsytt 2,5 avgas med dubbla Appleracingdämpare Extern oljekylare Powerflex black series i alla motor/växellådsfästen Motordämpare KN öppet filter med rostfritt inloppsrör Dynojet bredbandslambda Walbro bränslepump Alu kyl med dubbla fläktar. JDM låda med diff samt högre utväxlingar på 4,5,6 koppling Fidanza aluminiumsvänghjul Exedy steg 2 koppling med 4-puck sinter Chassie. HR "Cup" coilovers D2 casterjustering D2 camberjustering bak Tanabe Fjäderbensstag DC sports bakre stabiliseringsstag Camber kit fram Powerflex black series bussningar till länkarmar och krängare Fälgar, däck och bromsar Japan Racing JR-3 9x17" et20 240/610-17" Carbotech xp8 belägg Stålomspunna slangar överallt Rödmålade bromsok Sitter även Mugen front samt Vinge. 30mm breddare runt om. Finns tyvärr någon buckla i plåten och säkert någon repa med även om helheten ser bra ut.
Pris: 87 000:- ev byte. 070-210 74 35 _________________ Lars Gustavsson |
||
|
Den där Känner jag igen
Detta är mer eller mindre så bra en Civic Type-R blir med sugmotor den går riktigt bra jämfört med orginal
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
|
Re:
Kul, känner du till dom som byggt motorn också? Under min ägo har det mest blivit vissuell och chassie uppgraderingar.
_________________ Lars Gustavsson |
||
|
Jag ägde den ett tag byggde avgassystemet och inloppsröret då det som satt innan funkade sådär enligt mig:p
Jag tror jag vet vem som byggde om det mesta på den var ett tag innan mig.. Vidare info om det via pm isåfall.. _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
|
Re:
Sköj! Dra gärna ett pm med sen info du har och när du ägde den osv. _________________ Lars Gustavsson |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
3910 besök totalt |