| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Triumph Gt6 mk2 1969
|
7691 besök totalt |
|
Hej Funderar på att sälja min Gt6a för att frigöra lite mer plats åt mitt nya projekt. Det är en mk2 1969 i bra skick. Renoverades någon gång på 90 - talet och rostskyddsbehandlades väl så ingen rost. Jag har gjort diverse ban uppdateringar, men inget extremt. Se "bilen" i min signatur för bilder och info. Vi kan börja kontakten via pm.
_________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
|
Re:
Eller kanske en tidig miata + en hög med pengar. Passa på att njut av det fina höstvädret i det bästa som lämnat England. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
|
Hej
Jag har bytt fjädrar fram och dämpare runt om till ställbara från Spax. Bussningar i framvagnen är hårda Polybush. Övre länkarmarna fram är ställbara, för att kunna justera camber. Spindlarna fram är utbytta mot sk. Caterham-spindlar, för ökad tillförlitlighet och mindre service. Revolution fälgar med r-däck yokohama a048. Lite masserade skärmkanter bak för att det inte ska gnugga för mycket. Eventuellt skulle ett smalare däck passa bättre kanske 185 istället för 205. Karossformen är inte ändrad bara den invikta läppen som är masserad lite. Jag har bytt filter och filterhus till förgasarna för att det ska andas lite bättre. Brytarlös tändning. Lite grövre avgassystem. Stålomspunna bromsslangar. Säkert gjort mer som jag glömmer nu. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
|
Uppar här lite försiktigt. Gjorde ett par presumtiva köpare besvikna i vintras genom att ångra försäljningen. Nu har jag dock köpt ny rejsbil och garaget är mer än fullt. Passa på att köpa innan jag ångrar mig igen.
Mvh Johan _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
7691 besök totalt |