Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-05-16 Lazzat RS Challenge, Lunda flygfält | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (21793 totalt) |
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Favoritiserade ingen så Lancia tiden var så äkta som det kunde bli, för övrigt visade den tiden vilken idiot jag är...
Kunde inte i mitt liv tro att Tony hade nånting med i toppen att göra men ack så fel... Men kan man köra Supercart snabbt så kan man köra bil fort! STORT TACK TILL ALLA SOM KOM!!! och ett ännu större tack till alla som hjälpte till! Hoppas vi ses igen snart! /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||
Hade mycket roligt. Var lite orolig innan att man skulle bli dagen , alla såg så avslappnade och erfarna ut medans jag hade magen full av fjärilar, men tycker jag förtjänar att åtminstone titulera mig . Skall bara börja jobba på det här att få stopp på bilen innan konan .
Jag skulle inte bli förvånad om kommer fler gånger. _________________ Jörgen Gustavsson |
||||
Jag kan bara hålla med alla andra som tycker det var ett kanon arrangemang. Själv körde jag som bäst på 39,2 och för en gång skull hyggligt nöjd. Men lite väl halt var det för bakhjulen.
Men det här med att köra samma bana hela tiden vet jag inte om jag tror på. Det måste vara klart mer utvecklande att inte göra det. Tror inte jag ställer upp på alla tävlingar under dom premisserna. Vad tycker ni andra, dags för omröstning eller? _________________ bmw bmwsson |
||||
Det var en kul dag och när jag ledde tävlingen och polisen kom dit hoppades jag att dom hade order om att bryta tävlingen...... I min bästa repa hade jag filmkamera monterad i bilen från en som var där och filmade. Ska bli kul att se resultatet och analysera var jag kan förbättra mig. 39,6 blev tiden (Nästa gång esa...... )
Banan tycker jag var rolig, men kanske lite kort. Lätt att memorera snabbt. Fördelen med bansträckningen var att det fanns alltid lite mer kvar att ge. Vill också ha olika banor till respektive tävling, av samma anledningar som Falk redan sagt. Angående värmningar: Eftersom det inte fanns någon avsedd plats för värmningar skedde dessa istället i depå området. Så antingen ett totalförbud mot värmningar, dvs diskning om det överträds, eller en värmningsbana. Det verkar vara lite väl trångt för att ordna en värmningsbana på lunda. Det går att kompensera med hjälp av att köra flera heat inpå varandra för samma bil/förare så att de med R-däck får upp tempen lite mer, för jag antar att det bara var de med R-däck som försökte värma. Om det hjälper med en kort burnis vet jag inte, men jag tvivlar på det. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
1.
olika banor varje gång låter bra. Om någon annan än jag lägger banan nästa gång så känns det betydligt mer meningsfullt att komma o tävla När jag själv lagt den (inte ensam förstås, var ju fler som hjälpte till) så känner man sig lite diskad från start. 2. Finns gott om plats att lägga en "få upp tempen i däcken" - bana på andra sidan vägen på taxibanorna. Peugeotgänget hade t.o.m. TVÅ kompletta banor, en på flygrakan och en på taxibanorna. Deras banor var verkligen kanonkul att köra men inte 100% säkra för snabbare bilar. Men plats finns det iaf _________________ Magnus Thomé |
||||
http://forum.lazzat.se/showthread.ph (Jösses vilken lång länk det blev... ) |
||||
Jag kände mig tvungen att dubbelkolla tiden eftersom Jimmy satt som tidtagare och det var hans gamla bil... Och den stämde! Bra jobbat av Tony måste jag säga. Och alla andra osm åkte fort också förstås. Som både jag och Jimmy sa under prisutdelningen så är vi mycket öppna för förslag angående hur tävlingarna skall göras bättre eler vad som ska behållas och som är bra redan. Vi är på inget sätt några envåldshärskare som gör som vi vill. Vill helt enkelt bara att det på det hela ska bli så bra som möjligt. Vi tar gärna emot Pm från folk med idéer om hur vi kan förbättra tävlingarna. Som Daniel var inne på med att köra lera repor i följd så gjorde vi det förra året. Bekymret då var att det tar lång tid från det att man gått i mål på första varvet till dess att man ska stå upplinad igen, dvs det blir sämre flyt på tävlingen. En tanke som vi har är att istället som igår när vi hade 2 grupper kanske det vore bättre med 3 eller 4 grupper. Då minskar tiden mellan första och andra repan i varje "heat". MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||
Jag skulle helt klart föredra nuvarande modell, fast med som du säger kanske någon mer grupp, samt en värmningsbana för de som vill värma innan. Säg att det är 40 ekipage. 4 grupper med 10 i varje. 1 grupp som kör 2 rundor per ekipage precis som nu. 1 grupp där de som vill kan köra på värmningsbanan och 2 grupper parkerade som står och tittar på. EDIT: Kontentan är att jag vill bli av med värmningar bland bilarna och människorna i depån, dessutom vill jag absolut ha en maxhastighet i depån på 10 km/h, eller som Falk säger gångfart. Syftet med att bränna iväg från målfållan in i depån efter en runda kan jag inte begripa, det är på banan som krutet ska läggas. Det är ingen F1-depå med max 80km/h som är en del av banan. Det är en amatördepå med publik där körningen inte är på tid. 10 km/h är fullt tillräckligt för att hinna med till sin nästa repa och det är inte tuffare att köra på 4000 rpm på 1:an än 1400. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Blir också ofta irriterad över buskörning i depåerna och i närheten av folk öht, även om jag upplevde ordningen som rätt bra igår, med något enstaka undantag där förövarna också blev tillsagda. "Gånghastighet" är vad som gäller för maskindepå enligt Tävlingsregler Racing (RA 8.1.2) så det är ju ett vedertaget begrepp. Om vi trummar ut detta på alla banträffar så höjs nog medvetenheten.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag sa till några stycken att ta det lugnare i depån och ibland fick jag förvånade ansiktsuttryck tillbaka. De flesta verkade dock inse att jag inte gnäller enbart för att jag tycker det är kul.
Jag gasade förstås själv ut ur depån, men det var för att komma åt ett par idioter ute på parkeringen. Tyvärr han de smita. De som stod i uppliningskön och startade med hjulspinn på väg framåt kanske bör fundera över vad de håller på med. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ska vi testa det i Clion? Några 90kilos gubbar och Magnus i mitten bak. |
||||
Endast en hypotetisk fundering. Det blir inte av! |
||||
Det ser jag fram emot, alltid kul att tampas med någon. _________________ bmw bmwsson |
||||
Var klart kul. Gick väl inte så jättebra men bättre och bättre ju senare det blev på dagen.
Lite spännande att åka på 3 hjul Får fixa lite med bilen tills nästa tävling så att den inte kränger lika mycket. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
Resultatlista finns upplagd här: http://www.lazzat.se/evenemang/rs/re
Tyvärr blev alla i samma lista, men de tre som har nummer som börjar på en tvåa är i lilla klassen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ni har väl sett bilderna som "Joho45" lagt upp? Väldans fartiga!
http://www.zsh.net/gallery/view_albu _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Resultat Lazzat RS Challenge
omgång 1 Lunda 16/5-04 Placering Startnummer Namn Tid Bil 1 129 Anderas Naeslund 37.2 Hembygge 2 107 Tony Johansson 38.0 Lancia Delta 3 127 Esa Sanaksenaho 39.2 BMW 4 109 Daniel Nihlén 39.6 Porsche 5 119 Jocke Öberg 40.2 Mini Cooper S 6 130 Peeter Pahv 40.4 Lådbilen (seven replika) 7 108 Stefan Söderstedt 41.2 BMW 2002 Tii 8 133 Mikael Rosenlund 41.4 Mitsubishi 9 103 Lars Falk 41.6 Renault Clio 10 122 Jocke Lundin 41.6 Mini Cooper 11 117 Peter Wärhner 41.8 Opel Corsa 12 136 Alexander Fors 41.8 Honda 13 110 Christoffer Björnholm 42.0 Ford Focus SC 14 111 Mats Ömberg 42.6 BMW 2002 15 124 Håkan Widell 42.6 Mini 16 116 Daniel Jonsson 42.8 Mini Cooper S 17 123 Johan Wagreus 42.8 Mini 18 100 Jonas Edling 43.8 BMW 19 106 Leif Björk 43.8 BMW M3 20 113 Johan Waller 44.2 VW 21 135 Pär Hansson 44.2 Peugeot 406 Break 22 200 Jon Stenquist 44.4 Ford 23 101 Emil Wahlund 44.4 Renault 24 131 Jenny Wallberg 44.6 Mitsubishi 25 114 Gustav Franzén 44.8 BMW 26 120 Björn Holmberg 45.0 Nissan Cherry Turbo 27 128 David Särdqvist 45.2 Volvo 28 138 Klas-Peter Beiersdorf 45.2 Honda Integra Type-R 29 125 Ulf Kronke 45.8 Mazda 30 121 Kristoffer Karlsson 45.8 Audi RS2 31 126 Sebastian Hasselgren 46.0 Honda CRX 32 102 Johan Sjölinder 46.4 SAAB 95 -69 33 202 Jörgen Gustavsson 46.4 Peugeot 106 Rallye 34 134 Örjan Karlsson 46.8 Honda Civic SIR 35 118 Stefan Engh 46.8 Camaro SS 36 105 Robert Broström 47.2 Peugeot 37 112 Andreas Millbro 48.0 Renault 38 115 Benedek Houanyi 48.2 Honda 39 132 Anders Wänn 49.4 Honda Civic 40 137 Tom Andersson 49.6 Honda Civic Type-R 41 203 Christian Lange 50.0 HONDA 42 104 Fredrik Jonsson 51 Honda Civic Type-R Uppgifter ifrån http://www.lazzat.se/evenemang/rs/re Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Eftersnack 2004-05-16 Lazzat RS Challenge, Lunda flygfält | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (21793 totalt) |