Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
DTA S80-PRO Start mappning
795 besök totalt
Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare

Jag har monterat ett DTA S80-PRO på min Porsche 928 och nu behöver jag hjälp av någon som kan fylla i de sista värdena i mappen så att den startar.
Jag har signal från vevaxel och kamaxel, det finns gnista och det kommer soppa men inte vid rätt tillfälle

Så om det finns någon hjälpsam själ i Stockholms med omnejd som skulle vilja hjälpa mig att få igång den så skulle jag bil mycket glad

Jag hoppas på er Pier

Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Har du utgått från nån befintlig mapp i boxen eller har du gjort en ny från scratch?
Det finns en startmapp för GM LS7 i senaste uppdateringen, kanske går att använda den och bygga vidare på?

Gnista och soppa är ju en bra start, det låter som att du behöver få till triggerinställningarna bara så borde den starta.
Det finns ett antal "Flywheel-mode" att välja på men Porsches V8 finns inte med i listan (än).
Vad är det för vevaxeltrigger nu? Antal tänder osv.

Donpa
Singapore
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Det sitter ett 60-2 trigger nu, så det är inte problemet.
Det är troligen som du säger att det är triggerinstälningarna och det behöver jag hjälp med, för det får jag inte till:(
Mappen har vi gjort från scratch, så det är klart att det kan finnas något fel i den med.

//Pier

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Antar att du gjort det uppenbara och kollat tändningen med en strob? Så den har rätt offset alltså.

BMW 330i -05
Citera
Skruva banåkabil
795 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande