| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Chevrolet Camaro-67 race projekt(C5 drivlina/chassi)
|
4560 besök totalt |
|
Chevrolet Camaro -67 påbörjat "trackday" bygge säljes. Bilen har av tidigare ägare blivit helt rensad, skrapad på underredsmassa osv samt blästrad för rostkontroll och sedan grundlackad för att inte börja rosta. Väldigt lite rost finns, 5x5cm i nederkant av torpedvägg bakom skärmen, rutram och på bakstammen + ev nått mindre jag missat. Vänster bakskärm är sedan tidigare reparerad och arbetet är inte jätte snyggt utfört. Någon har även tidigare reparerat bakstammen och det är inte särsklit snyggt utfört. Mindre bulor och skavanker på framskärm och dörr finns. På det stora hela väldigt fin i karossen för att vara en gammal jänk, och som den står nu går ALLT att se, inga gamla spackellagningar eller annat otrevligt gömt. Medföljer gör nya OER bakskärmar, bakstam, div reparations bitar mm. Chassiworks minitubs Inredning finns i varierat skick med orginal stolar i bra skick, dock saknas säkert en del inredning. Framvagnen/subframe har blivit påbörjad för inpassning av Corvette C5 framvagn så det är en hel del kapat i den men återstår även en hel del innan C5 grejerna passar. Orginal hjulupphängning/bromsar medföljer. Även gen5 Camaro bromsar påbörjat för konvertering finns om så önskas. Gen5 Camaro rattstång och kuggstång medföljer oxå om så önskas. Flera lådor med orginal delar finns, kan dock inte svara på exakt vad som finns och inte finns då det är tidigare ägaren som demonterat bilen. Mycket nya orginal/oer delar finns. Till karossen går det även att köpa till delarna som var tänkt att projektet skulle bestå av, Drivlina/chassi/bromsar från Corvette C5: Ls1 motor ink kabelhärva. Torqtube och 4L60-E automatväxellåda ink diff och drivaxlar. Enkelt att byta mot manuell låda om man vill det. Komplett framvagn ink subframe och C5 ramdel med bärarmar, fjäder, dämpare, bromsar, styrväxel osv Komplett bakvagn ink subframe och C5 ramdel med bärarmar, fjäder, dämpare, bromsar osv. Rattstång ink rattlås med nyckel Tankar ink pump osv Det går även att köpa till helt nya fälgar ink däck. Michelin 265/40-17 och 295/35-18 (C5 Z06 dimensioner) Projektet har blivit stående och jag ser inte att jag kommer ha tid till att göra klart det hela så jag provar att sälja. Det går att bygga klart bilen som jag tänkt eller att bygga orginal eller något mitt i mellan. Pris ide: Kaross: 100,000kr Corvette C5 delar: 45,000kr Hjul: 15,000kr Corvette delar och fälgarna säljes endast separat om karossen blir såld först.
_________________ Nicklas Flor'en Alfa 1750 gtv -70, Alfa 1750 Berlina -71 Porsche 997 C2 RS, Cheva Camaro Z06 -67, Bmw 530xd -07, Saab 93 Aero -14 |
![]() |
SÄLJES
|
4560 besök totalt |