| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD: Nybyggd BMW M3 E46 motor, S54B32
|
1915 besök totalt |
|
Minutiöst renoverad, nästan sjukligt. Byggd till mig själv utan att snåla, men nu är det ändrade planer. Byggd på en motor som gått 9046 mil, totalt isärplockad, granskad, uppmätt och renoverad. Alla packningar, bultar, packboxar, lager, spännare, glidskenor, kedjor, tätningar med mera är bytt. Blocket målat och alla aluminiumdetaljer är glasblästrade/polerade. Invägda stakar/kolvar, nya ACL race lager. Planad topp och block, platåhenat lopp & balanserat vevparti Nya kolvringar (inslipade) Ny vattenpump (Z4M) Schrick race kamaxlar Nya ventilfjädrar och inslipade ventilsäten Vanos totalrenoverad Flödesmatchade spridare (större) Allt gjort av professionell motorbyggare Nyrenoverad generator, svarvad kommutator, nya lager och tvättad Nyrenoverad startmotor Turner Motorsport oil temp flange, oil line fitting & magnetic drain plug VAC Motorsport exhaust air block off plate, underdrive crank pulley, heater return elimination plug & Drive by Wire Elimination kit Levereras med kabelmatta, startmotor, generator, org. insug/spjäll, spridare, tändspolar & oljefilterhus. Inser att jag inte kommer få tillbaks pengarna för bygget, men tänker heller inte ta skambud. Supersprint grenrör och Motorsport luftbox kan köpas till separat. Seriöst intresserade som har en känsla för vad det kostar att totalrenovera en S motor, har pengar på fickan och har fler frågor om t.ex. pris, prestanda eller övrigt kontaktar mig via PM.
_________________ Patrik Skoog |
![]() |
SÄLJES
|
1915 besök totalt |