| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Byta spilne på kopplingslamell efter växelådsbyte
|
2339 besök totalt |
|
Jag har nu en 7.25" buttonkoppling från quatermaster. Tyvärr så är det fel spline i lamellen (hela motorn kommer från en race swift och jag har en samurajlåda).
Det jag behöver är 184mm (7.25"), 6.35mm (1/4") tjock, 7/8" 20 spline, 3/8 tjockt nav. Naven kanske går att köpa separat och då kan jag ju använda den fångnya lamellen. Tilton/sachs med fler har har dessa lameller men de är antingen 2.4mm eller 7.4mm tjocka vilket inte kommer att funka! Quartermaster som har gjort paketet verkat inte sälja lameller och hemsidan. Finns det någon bra firma som säljer bara splinen eller kan ha en dyl lamell? Lamellen ser ut som på bilden, men friktionsmatrealet är tjockare.
|
||
|
Ringde KL men de hade varken nya splines och de lamellerna de hade var antingen 2.67 eller 7.2mm tjocka. 1/4" var tydligen något udda!
Powertraintech verkar iallafall ha lameller i rätt tjocklek... Jakten går vidare
|
||
|
Sellholm Tuning AB har lösa centrum tror jag, dom har även lameller. Vet dock inte om det passar dig.
//tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
|
Har pratat med Sellholm de hade inga centrum
. Och jag får inte tag i power train tech...
Det verkar svårt det här |
||
|
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
Re:
Jag har 6 hål med 54mm delning, det går kanske att få till. Men rätt mycket jobb blir det. Ringde till powertraintechs europeiska återförsäljare, supersclutch som vägrade att sälja något öht (trots att de säger sig vara fullsorterade med quartermaster pryttlar) utan hänvisade till quartermaster i USA! |
||
|
Slutade med att jag i fredags ringde direkt till quartermaster i USA. Det tog några minuter för jason att hitta fram rätt lamell, döm och min förvåning när FedEx ringde på med Mina prylar idag, 3 vardagar snabbt jobbat!
Då är det bara montage och att testa det hela i vår kvar
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2339 besök totalt |