Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-22 Bilder från Sportvagnsmästerskapet Mantorp
4363 besök totalt
Motorwebben
Ljusfall
Här sen Apr 2004
Inlägg: 18


Trådstartare
Hejsan
Hälsningar från ett ruggit Mantorp park.
Idag Lördag bjöd förmiddags passet på solsken men kallt väder men framåt eftermiddagen antar jag regnet gjorde sitt på banan.

Här följer lite smakprov på bilderna jag tog på fria träningen vill ni se fler så finns dom som vanligt på www.sportfoto.just.nu
MVH Mats




































Det var allt för denna gång
men som sagt på sportfoto sidan ligger det ca 190 bilder till från fria träningen.
i morgon drar jag vidare till Strängnäs för att fota Evo cupen i rallycross.
Ha det bra o gasa på Mats

_________________
Mats Olsson

Letar ni racing och rallybilder gå in på www.sportfoto.nu

Vill ni sälja eller köpa delar gå in på www.motorwebben.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Fina bilder! och coola bilar thumbs up

Hondan verkar lite mjuk? Var är den bilden tagen?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Motorwebben
Ljusfall
Här sen Apr 2004
Inlägg: 18


Trådstartare
Hej på dig kul att du gillade bilderna.
Har precis kommit hem från ett dyngsurt Strängnäs o fotat EVo cupen i rallycross
Regnet började ca 5 mil innan och slutade sedan ungefär på samma plats när vi åkte hem.


och så till Hondan.
Den var inte riktigt lika dan som de som gått i typ STCC BTCC men denna var mycket gulligare därför jag valde att ta med denna bild.

Mjuk i fjädringen!
Nja lite kanske men den var den korstase och högsta bilen som var med !!!
Den hade inga som helst problem med markfrigången som sina syskon i STCC BTCC här kunde du nog föra in markfrigångsrullen på högkant *ler*

Ha det bra Mats

_________________
Mats Olsson

Letar ni racing och rallybilder gå in på www.sportfoto.nu

Vill ni sälja eller köpa delar gå in på www.motorwebben.se
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jag var på plats hela söndagen och jobbade som flaggvakt vid postering 10 (krönet)

..liite kallt.. men HH-underställ o vintermössa motade den värsta snålblåsten

Kul o se gamla bilar som halkar runt banan på smala däck var det iaf. thumbs up



Denna gamla bärplockare hade bladfjädring i framvagnen såg jag när den susade förbi

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Anders Larsson skrev:


Denna gamla bärplockare hade bladfjädring i framvagnen såg jag när den susade förbi


Hoppas att bärplockaren har donerat sin borttagna framstötfångare till någon behövande Elan +2:a istället Dessa stötfångare är faktiskt hårdvaluta och nästan omöjliga att få tag på. Dessutom passar den mycket bättre på en Plus 2:a:



Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Sen(t)färdig
Ystad
Här sen Feb 2003
Inlägg: 61





Appro på Hondan, en bild från ssm 03 på två likadana. Fräck modell.

_________________
/Greger Ohlsson
Citera
Sen(t)färdig
Ystad
Här sen Feb 2003
Inlägg: 61





En på motorn med.

_________________
/Greger Ohlsson
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Plus2 skrev:
Anders Larsson skrev:


Denna gamla bärplockare hade bladfjädring i framvagnen såg jag när den susade förbi


Hoppas att bärplockaren har donerat sin borttagna framstötfångare till någon behövande Elan +2:a istället Dessa stötfångare är faktiskt hårdvaluta och nästan omöjliga att få tag på. Dessutom passar den mycket bättre på en Plus 2:a:



Mvh,
P-o



Hoppas du menar bladfjädring i bakvagnen, fram är det McPhearson på "Vinglian"
Läcker bil i klassen är det i varje fall, faktiskt ända icke Cooper 1275 i klassen upp till 1300cc.
Du kanske tänker på den vita Opel Kadetten som var med? Den har tväställd bladjäder i framvagnen.

Kul med stötfångarna! Engelsmännen är mästare på att använda bitar från andra bilar. utan att det ser ihopplockat ut! Kolla in hur den upp och nedvända Anglia stötfångarens urtag för grillen styrt designen på
Elanens lågt placerade luftintag. Snyggt thumbs up
Hur många engelska låg-seriebilar har t.ex. inte haft Cortina Mk1 bakljus? Lola GT TVR mfl???
och Lotus Europa ser ut som den har bakljusen från Alfa GTJ.

Tror ändå ola som äger Snedrutan har sparat stötfångarna, då vi måste ha dem när vi App-K besiktigar våra historiska racers. Dessutom lär ola ha några Rally-Anglior att placera dem på.


För övrigt mycket läckra bilder på sportfoto!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Bosse L skrev:


Hoppas du menar bladfjädring i bakvagnen, fram är det McPhearson på "Vinglian"
Läcker bil i klassen är det i varje fall, faktiskt ända icke Cooper 1275 i klassen upp till 1300cc.
Du kanske tänker på den vita Opel Kadetten som var med? Den har tväställd bladjäder i framvagnen.


ojdå ..om du säger det så var det nog så..blandat ihop dom lite vita kadetten kommer jag ihåg också ..käck bil thumbs up

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Anders Larsson skrev:
Bosse L skrev:


Hoppas du menar bladfjädring i bakvagnen, fram är det McPhearson på "Vinglian"
Läcker bil i klassen är det i varje fall, faktiskt ända icke Cooper 1275 i klassen upp till 1300cc.
Du kanske tänker på den vita Opel Kadetten som var med? Den har tväställd bladjäder i framvagnen.


ojdå ..om du säger det så var det nog så..blandat ihop dom lite vita kadetten kommer jag ihåg också ..käck bil thumbs up


Lätt hänt! dom är ju lite synonyma genom sin udda profil i ett racingperspektiv.
Självär jag rätt insnöad på historisk racing, speciellt standardbilarna.
(måste ju också hålla koll på min medtävlares tekniska lösningar även om jag f.n. "står i depå" med min 2-takts Saab)

Kom gärna upp till Gälleråsen 5-6 Juni och hälsa på, då kör vi igen, över 200 ekipage är anmälda.
Både Anglian och Kadetten kommer att utmanas av Saabar, DKW och Fiat Abarth m.m.
Fika för Rejsa.nu medlemmar försöker vi bjuda på i 1000cc Cup depån!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Eftersnack
2004-05-22 Bilder från Sportvagnsmästerskapet Mantorp
4363 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande