Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
Tonykart med KF2 motorn
1844 besök totalt
magnusisjobo
Sjöbo
Här sen Jan 2009

Trådstartare
Tonykart med KF2 motorn

Nu får jag tyvärr sälja min kart då nästa generation förare ska börja. Det är en Tonykart från 2010 och chassit heter Krypton och ett 32 mm KZ2 chassi. Motorn är en Vortex KF2. Att jag kör med en sån motor beror på att jag att jag skadat handen och inte kan växla en gång i sekunden. En kf2 är ca en halv sekund långsammare per varv än en växlad men går ruggigt fort. Man startar med en nyckel så det är mycket bekvämt och behöver inte putta igång motorn. Ett kz2 chassi har fyrhjulsbroms med bromsok. Jag har monterat av växellänkage och kopplingen men dessa följer med om man någon vill ha en kz2 motor igen. Tar kanske en timme att montera på.
Det sitter en Alfano PRO instrument på och det ingår en massa delar såsom däck och fälg, extra bakaxel och en massa drev. Jag tänker mig 15.000 som ett vinterpris. Väldigt mycket kart för pengarna.

Jag kan också sälja en sparco overall, sparco revbensskada och nackskydd i motsvarande storlek 52.

Jag kan också sälja en kartlagt.

Jag lyckas inte ladda upp bilder här men skickar gärna bilder. Skriv till Magnus.a@sydskane.nu om du är intresserad.

912 -66
911S -69
MGB 1800 GT (ex Ulf Johansson)
Lola 290-Porsche 996/986 hotrod.
Citera
magnusisjobo
Sjöbo
Här sen Jan 2009

Trådstartare

912 -66
911S -69
MGB 1800 GT (ex Ulf Johansson)