Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2093 besök totalt |
Lättad M3 E36 / Pirelli Corsa o annat...
På BMW Sport Clubs förarkurs på Gelleråsen häromdagen var det en ( i mitt tycke ![]() Två reflektioner: Han kör tydligen på Pirelli Corsa som jag själv inte kommer riktigt överens med som framdäck när det gäller slitage (de viker sig för mig). Någon som vet vad ägaren/föraren har att säga om hur de funkar för honom? Det ser ut att ha vikt sig lite här osså men ser överlag bra ut! ![]() Intressant liten flärp han hittat till bakluckan! Någon som vet var den kommer ifrån? ![]() Mer bilder från träffen o så här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() |
||||||||
Re: Lättad M3 E36 / Pirelli Corsa o annat...
Flärpen liknar Heckspoilern som finns på: www.e46shop.de _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
Killen som har den bilen kör riktigt fort iallafall.
![]() ![]() |
||||||||
Hejsan! jag vet inte om bilens ägare finns här men jag kan väl skriva nåt...
![]() Det är Köhler som fixat det mesta med den. Huvarna är i kolfiber och kommer i från HH-Motorsport gissar att "csl" spoilern kommer ifrån dem. Vad det gäller framdäcken har det gjorts det klassiska - skiftat topplagringarna v&h och det verkar ju funka. Ja du Magnus...... Du får väl erbjuda honom att ni bytar vagnar nåt varv och komma tillbaks med rapport om hur en M3 E36 blir om man skalar av 200kg. Lite annat "mums ![]() Kul med en bil att inspireras av, man kan ju göra hur mycket som helst! och i detta fallet väldigt diskret! _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||||
När Lars och jag pratat om och tittat på bakluckan med flärpen så verkar det som att flärpen och bakluckan är "ljuten" i ett stycke, men att man inte har lackerat den yttersta delen av flärpen utan låtit kolfibern komma fram där.
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||||||
Jag tänkte bara komplettera med en bild. Jag tyckte nog att flärpen såg ut att vara limmad på luckan, men jag kan ha sett fel. Bilden är stor, så jag länkar den istället för att lägga den rakt i forumet. https://rejsa.nu/im/_bantraffar/883-new_2004-26-05-pict0096.jpg _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Själv tycker jag att det ser ut som den är gjuten i ett stycke och flärpen maskerats vid lackering ![]() ![]() |
||||||||
Jo precis. Men jag menar att hela "vingen" är ett stycke som är limmad på luckan. Sen är det maskerat precis som du säger så man ser den fina kolfibern efter lack. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jag pratade lite med Lars, han hade startnumret före mig (han var även med på chassi-/väghållningsseminariet i enköping i vintras). Han var MYCKET missnöjd med de däcken! Han sa att efter en banträff på kinnekulle ifjol, då var däcken nya, så lossnade det gummibitar som var nästan stora som en tändsticksask!! Anledningen till att han valde p zero corsa var att han inte hittade andra däck i rätt dimension.
_________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||
OK, men då är vi nog överens ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2093 besök totalt |