Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-20 Förarkurs Gelleråsen BMWSC/CS
2 besök senaste veckan (5666 totalt)
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Ser att ingen har skrivit något om detta så jag får väl börja...

En riktigt kul dag med ett välplanerat upplägg. Bra instruktörer och en hel del körning trots allt. Vädret var riktigt fint på förmiddagen, men på eftermiddagen så var det minst sagt varierande med regnskurar och sol om vartannat...

Själv fick jag en buckla med mig hem, inte på bilen då alltså...

Jag var övertygad om att det inte skulle bli något pris så jag stod beredd med kameran när prisutdelningen skulle ske, men jag kammade hem andra pris! Matrox/Philip L blev trea och Petter L körde allra bäst, stort grattis till dig!

Kul att träffa en del Rejsakändisar också, en del har man träffat tidigare, men en del ansikten var nya.

Bland de jag kommer ihåg att jag träffade var Ferenc Papp, Anders Åberg, Janne Nagy, Anders Kaarle, Matrox/Philip Lund, Pål Körlinge, Petter Ledin, Micke Regnell och Anders Bjäregård. Kanske det fanns någon fler också, men tyvärr kände jag inte igen er...

Ett stort tack till alla instruktörer med Thed Björk i spetsen samt arrangörerna Lars-Åke Carlsson, Anders Bjäregård och Micke Regnell! thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Ja, det var en riktigt, riktigt SKOJ dag!!

Det blev en hel del körning men lite synd med regnskurarna på eftermiddagen.

Det blev ju snorhalt i ejes kurva bla. Jag fick ett redigt uppställ där vid ett tillfälle,
samtidigt som jag hade Janne Nagy M3 E46, och en annan M5 E39 jagandes bakom mig..

Grattis till silvret, Sörpan!



Hoppas nu man lyckas memorera idealspåret tills nästa BMWSC-träff på gelleråsen i juli.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har några bilder från denna dag.
Finns det något intresse av att se dom?
Jag slänger upp dom senare ikväl, hinner inte nu.l

Det blev tyvärr inte så många bilder, men några av er fastnade nog på bild.

Jag var där för att titta och få min licens påskriven. Köra blev det inget av med, iofs var det inte meningen heller.

Fick prata lite med några som jag inte träffat "på riktigt" också. Hej Gunnar och Micke!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Det blev en riktigt rolig dag med många trevliga deltagare thumbs up Det gjorde BMWSC mkt bra och så fick man en liten buckla

Bilder ser man gärna.

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Här kommer mina bilder. Det blev inte så mycket som jag hade hoppats på. Halvdant batteri och lite tokigt väder gjorde det hela lite halvbra fotomässigt.
Körningen var det däremot inget fel på! Även om det var lite segt att titta på när ni hade genomgångar osv. Bättre blev det under den fria körningen!

Samtliga bilder finns i väldigt mycket större upplösning om någon önskar!











































En katt bland hermelinerna..


Dagens sopa?



Dagens skönaste bil i mina ögon var lättad.. Två stolar och en massa kolfiber. Helskön bil med seeeena bromspunkter!





_________________
/Anton Lillsund
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Här är lilla jag, med betoning på lilla...



Citat:
Dagens skönaste bil i mina ögon var lättad.. Två stolar och en massa kolfiber. Helskön bil med seeeena bromspunkter!






Det är väl tänkt att den ska köras i BMW Cup så småningom. Lars var nog kursens äldsta och tuffaste deltagare!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004
Inlägg: 394



Schyssta bilder! Att de blev lite suddiga beror ju på att det gick så fort!

_________________
Nüburgare und BMW-fahrer
Pål Pålsson Körlinge
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Nån som tog fler bilder på den lättade blåa fyrdörrars M3'an

_________________
Magnus Thomé
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Jag vill också tacka så mycket för en rolig dag (och visst blev det roligare av att vinna ) och det var lärorikt att få synpunkter och idéer på spårval mm.
Fick dessutom lite justerings tips för dämparna av Thed efter han åkt med några varv thumbs up

Skoj att få med en hem men det var väldigt jämt och när det är bedömning så gäller det att ha lite tur på sin sida.

Har inga bilder på den blå M3:an men jag vet att dagen började i katastrof för honom....han hade glömt snusdosan på hotellet men det ordnade sig nog bra till slut



/Petter Ledin

_________________
/Petter Ledin
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Är det kö baklänges runt banan?
Antar att det är banvisning men varför köra åt fel håll? Eller övar ni backning?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Uppdelat i två grupper och två sektioner av banan. När en sektin var körd så fick man vända (köra moturs) och stanna för bedömning i varje kurva av instruktörer som stod där. Sedan körde åt rätt håll igen

Bild nr 3 så ser man en bil på väg i rätt riktning och resten köandes för sin tur att bli bedömd, men alla hade ratt så det gick bra att starta med en 180° sväng



/Petter Ledin

_________________
/Petter Ledin
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Nån som tog fler bilder på den lättade blåa fyrdörrars M3'an


Jag kan bidra med några få bilder till. Tyvärr inga detaljbilder bara "in-action".
Jag valde bort dom tidigare pga av allt för undermålig kvalitet, så det få ni/du ha överseende med.
Sista bilden är inte jag ansvarig för, men det är min kamera som tagit bilden.








_________________
/Anton Lillsund
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Två riktigt bra bilder på mig och "svarta faran" varav den ena "in action", tack för det Anton! thumbs up

Den sistnämnda blev så bra så jag var tvungen att lägga in den i signaturen.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Frazze skrev:
Två riktigt bra bilder på mig och "svarta faran" varav den ena "in action", tack för det Anton! thumbs up

Den sistnämnda blev så bra så jag var tvungen att lägga in den i signaturen.


Kul att glädja dig med bilden!

Vill du den i 2560*1920 format så har jag det. Tyvärr är det lite väl mycket "fart" i bilden för att göra den riktigt bra.
Bilden ligger här i några dagar framöver. http://w1.220.telia.com/~u22009231/frazze/PICT0008.jpg

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Skriver någon som var där kanske lite kommentarer om spårvalen ni fick lära er jmfrt med de olika glatt färgade linjerna jag ritat in på banskissen över Gelleråsen? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7949

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Skriver någon som var där kanske lite kommentarer om spårvalen ni fick lära er jmfrt med de olika glatt färgade linjerna jag ritat in på banskissen över Gelleråsen? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7949


Det var nån kommentar om det på genomgången på morgonen, men jag har glömt vad det var...

Nån som kommer ihåg?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Nu finns det lite bilder från kursen uppe och dessutom är resultatet (som jag vet var efterlängtat) publicerat: www.bmwsc.com

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Jätte bra bilder, Micke thumbs up Tackar för en mkt rolig dag på banan.

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Kul, till och med jag fastnade på några bilder...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Hur går poängberäkningen till? Är det ngt etablerat system?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Vi kopierade Scuderia Hanseats metod. Den går ut på att få så lite poäng som möjligt på uppkörningen. Instruktörerna var utställda i de olika kurvorna och gav max 10 poäng till en dålig passage och min 1 poäng till en lysande passage.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Eftersnack
2004-05-20 Förarkurs Gelleråsen BMWSC/CS
2 besök senaste veckan (5666 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande