Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: BMW 633csi 1978 såld!
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (10123 totalt)
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare

Det är nog dags att släppa denna, tiden räcker inte....

Nu finns 16 rs fälgar eller 18" style 5 fälgar som håller långsamt på att renoveras som alternativ...

Texten från annonsen när jag köpte den för ganska exakt ett år sen...

bullen! skrev:
BMW 633 Csi -78.

Denna lyxcoupé lämnade fabriken i Tyskland oktober 1977 och kom till Sverige under januari 1979.

Den har idag rullat 24000mil. Men det är i stort sett bara mätarhuset som skvallrar om det.
Bilen har blivit total renoverad och fått en M30b35 motor istället för den ursprungliga på 3,3l. Den fyrväxlade manuella lådan sitter självklart kvar.
Den är lika vacker undertill som utanpå, inuti och under huven.

Den har ställts ut vid ett par tillfällen och båda gångerna har den tagit den största bucklan med sig hem. Utmärkelser som 1:a pris BMW 6-serie BMW CS Knutstorp-08 och Peoples choise BMW CS Mantorp-09 talar om att detta är en av de absolut finare E24 som rullar här i landet.

2010 ställdes den av och har stått förvarad i bilsamlingen med endast några motionsrundor emellanåt.

Jag låter bilderna tala för sig själv.

Bilen säljs utan BBS RS fälgarna. Den står i dagsläget på 19" som är på de sista bilderna.

Pris: 100000kr

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Körde en tur igår, men det kan vara bättre att sälja, kan bytas mot färdig trackday/gatbil... Jag äter inte nog med glass verkar det som..

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Kan väl uppa den här, råkade se att den stod där i garaget när jag letade efter en tavelspik i helgen

Gävle
Här sen Jan 2005

Fasen vad jag skulle vilja ha den här! Men det går ju icke när man har två andra hobbybilar i garaget.

BMW Club Schweden.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

Abbe o skrev:
Fasen vad jag skulle vilja ha den här! Men det går ju icke när man har två andra hobbybilar i garaget.

Vet inte om jag riktigt förstår din argumentation Abbe? Det finns ingen universiell lag om att man inte kan ha fler än 2 bilar.

Gävle
Här sen Jan 2005

Re:

Tord skrev:
Abbe o skrev:

Vet inte om jag riktigt förstår din argumentation Abbe? Det finns ingen universiell lag om att man inte kan ha fler än 2 bilar.

Nej så är det ju, men garaget är fullt och prioteringen annorlunda! Men hade jag inte haft cabben och compacten så hade jag varit såld! 🙂

BMW Club Schweden.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Modellen är inte tillräckligt klassisk för att stiga i värde de kommande fem åren, va?

(undrar vad man får för svar på en så ledande fråga... )
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

And ersJepp sson skrev:
Modellen är inte tillräckligt klassisk för att stiga i värde de kommande fem åren, va?

(undrar vad man får för svar på en så ledande fråga... )

Billigast på Mobile ligger på EUR4500 (halvskabbigt ex nästgårds för dig, Danmark), så lägg ett skambud på Tords vetja och hänvisa till den.

Näst billigaste ligger på EUR12 700 och sedan rasar det uppåt fort... Kanske ett anonsställe för Tord?

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015

Den verkar vara i fint skick. Sälj den i Tyskland. Där får man inte ens ett E24 renoveringsobjekt för 100000.- Oftast krävs det original fälgar och avgas för att tyskregga men sånt blir köparens problem.

Med vänlig hälsning
Thomas
(M6 -84 nr 521)

erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Håller med, bara tyskarna betalar bra för en e12 baserad,

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

erikjakan skrev:
Håller med, bara tyskarna betalar bra för en e12 baserad,

Jag ska sälja lite annat till Hella imorgon i Lippstadt så jag ska se om jag kan slänga in bilen på köpet...

Bjurholm
Här sen Okt 2005

du får väl tillägga att den bara är pyskörd

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Gubbkörd av mig, 40plussare

Dagsfärska bilder och mitt telefonnummer 0725255665
3 intressenter men ingen som varit och hämtat den.

Kända fel:
centrallåsmotor på förardörren brunnen
Dålig jord så blinkers och interiör belysning tveksam funktion.
Elhiss förardörren ur funktion
Takluckan kärvar så den orkar inte öppna
Bakdämparna dåliga.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Paketpris med släpet 105000:-

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Nu är släpet sålt så ingen paket deal, det funkade ju bra på Tradera då om den här är kvar till helgen så kan den gå den vägen med...

Bilen står som sagt på äkta BBS RS 16 tummare

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Peter funderar men den står kvar:

Lidköping
Här sen Aug 2005

Citera
TII
Oslo
Här sen Maj 2005

Vet inte om du fick min pm for jag har inte fått svar. Jag har en 93 Miata jag kunne vilje byta med din bil. Den er mycket snabb og påkosta over 200000. Bilen ble bygget av Automobil for å kjore Roadsport, her vann den en mengde lopp. Så kjopte jag den och korde Roadsport i Norge og Sverige och vann også en mengde lopp med den. Så korde vi GT4 med den i Norge och vann en del men sluttede kora pga nya regler.. bilen har nesten nya Ohlinsdempare, GTR motor med 300 hk, 6 vexlad låda, proff vinge, nya slicks mm. Bilen er reggae i Sverige med bur. Er du interesserad hor av deg ved at svare her eller ring 004741008714.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Hej!

Kan vara intressant! Har du en tråd eller annons på bilen?

Oslo
Här sen Maj 2005

Hei jag har ingen annons da den egentligen inte er til salu men jag har inget behov av den lengre da jag har alt for mange bilar. Heller ingen tråd. Ja skal prova och hitta lite bilder och skikka deg.
Kan ta lite mer om bilen. Det er en 93a. Gått ca 40000 Km och aldrig vinterkord. Ingen rost men inte for vakker da den har varit racebil store deler av sitt liv. Ingen storre bular men några repor her og var. Bilen begynte sitt liv som PR bil for Mazda Sverige og var blant annat med i Selskapsgolferen. Etter det ble den prosjekt bil for Automobil og ble ombygget av Soderqvist racing. Per i dag sitter det helbur i bilen som står innskrevet det Svenska vagnkortet. Nummera er bilen på Norska skylter men er inte registrerad. Den har nesten ubrukte Ohlins coilovers, Big break kit och grovre krengare. Ligger grymt på vegen. Det sitter bakvagn från NB på bilen med diff med sperre. Det er 6 vxl låda från NB. Det foljer med OZ Superleggera felger med nye slicks. Det sitter motor från en 323 GTR i bilen. Den er mappad til 300 HK eller 245 med restriktor. Det sitter nesten ny Link datasprut på den med separata coiler. Det er en stor helproff vinge som kostet over 20000 på den bak og Garage vary splitter foran. Bilen gjorde hog 1,03 på Vålerbanen med 195 HK. Bor gjore det på 1,01 nu. Tipper Kinnekulle på 57-58. Har en Mroadster jeg kjorte på 1,01 der i fjor og denne er mycket snabbare enn den. Skal forsoka skikka bilder sen. Mvh Knut

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Den är kvar, sålde släpet så det känns som jag behöver en pickis nu...

1, 2   >>
1 besök senaste veckan (10123 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande