| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
16" på stora bromsskivor
|
693 besök totalt |
|
16" på stora bromsskivor
Jag försöker klämma på 16" rallyfälgar på min Golf GTI pp för att kunna åka med rallydubb :-) Den har 340mm skivor. Det kan vara off topic men kunskapen tror jag finns här. Hur/var hittar jag info om innermått på race/rallyfälgar? Jag har kollat på Braid som verkar ha mycket utrymme. Eftersom rallydäcket bara görs i Max 16" storlek finns inget val. Man kan köpa större specialdäck men de håller dåligt och är tokdyra. Min tanke är att då rallyfälgen bara är 5,5" då måste den ganska långt ut. Däcket är dessutom ganska rundat med smal slitbana så hjulet kan flyttas ytterligare något utåt. Om fälgen då är generös i innerdiametern kan kanske skiva och ok få plats? _________________ Per Jameson Audi TTRS "Martini" Alfa Romeo 1300 GTjunior-69 Alfa Romeo Giulia Spider-64 Fiat "Gran Turismo" 126p Fiat 600D 1960 BMW E81 130i-(snart R) |
||
|
Vet inte om det är någon vidare hjälp men på min rx-7 kan man köra med original 16" på 330mm D2 bromsar.
Tror det är bbs som gör dom fälgarna _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
|
Re: 16" på stora bromsskivor
låter lite stort med 340 skivor? Beror väll mera på dina OK och inte själva skivorna endast... _________________ Anders Lidman |
||
![]() |
Skruva banåkabil
16" på stora bromsskivor
|
693 besök totalt |