Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2742 besök totalt |
http://www.topgear.com/car-news/form
Mark Weber är oftast en ganska tråkig person, men denna kommentaren var ändå väldigt bra: "Where we have advantage is in the slow corners. An F1 car stops better, and the line and trajectory aren't much different, but we maybe want to get the car turned in sooner, so we can get back on the power. And then what we have in our favour is 4WD and fantastic Michelin tyres - we can really lean them, they're so much better than the tissue paper we had in F1. So out of La Source, we can really give an F1 car a run." ![]() _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
Intressant jämförelse! Otroligt att LMP-bilen hänger med så bra men det finns ju några saker som talar för den. Mark Webber är proffsförare men likväl kanske inte superintresserad av tekniken?..
Tex kör F1-bilarna på betydligt smalare däck, enbart bakhjulsdrift och med sämre downforce/drag relation slits nog däcken mycket hårdare. LMP bilens 4wd och runt 1000hk ser ut att göra den helt överlägsen ut ur de långsamma kurvorna ![]() Skulle vara kul att se LMP1 bilen använda all sin effekt över hela rakan, gissar att det skulle gå brutalt fort. Ser ju ut att nå sin toppfart tidigt efter eau rouge och sen tappa längs kemmelrakan... Bif en depåbild från LeMans förra sommaren, inte mycket bil kvar när man klär av alla karosspaneler, ser nästan ut som en formelbil under skalet. Stackars F1an får klara sig med ett par vingar! ![]() |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2742 besök totalt |