| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: BMW Z4 3.0si Roadster -06 Facelift. SÅLD
|
4734 besök totalt |
|
Färg: Silvergrå. Den har den viktigaste utrustningen från fabrik: M-stolar, M-ratt. Sedan finns bl.a. Xenon, cd-växlare, regnsensor, stolsvärme, klimatanläggning, el-cab, hardtopförberedelse mm. Den har gått ca 5400 mil och är i mycket fint skick. Nybesiktigad och oljeservice gjord nu på våren. Nya framdäck och nästan nya bakdäck. Jag har hunnit fixa en hel del med den. Jag har jobbat mest med väghållning, lite med utseende och motorn är helt orörd. För att slippa spinnande innerhjul i varje kurva har jag monterat en mekanisk diffbroms från Quaife, något som gör underverk vid aktiv körning. För väghållningen har jag bytt stötdämpare (Bilstein), fjädrar (Eibach), justerbara krängningshämmare (H&R), Camberplattor + förstärkning fjärdringstorn fram (Millway), Camberstag bak (Millway), Övre stötdämparlager bak och bussningar (Millway). För att få stopp på den har jag köpt bromsskivor (StopTech) som tår lite mer värme samt bromsbelägg (Carbotech XP10/XP8) som tål mycket mer värme och gnisslar fint när dom är ljumma. Sedan har jag köpt en extra uppsättning fälgar med semi R-däck på för bankörning. Bilen är konsumenttestad av Gullabo och gjorde en varvtid på SuperStage i Emmaboda på 1.28.2 med mig som passagerare. Alla modifieringar är gjorda av Magnus på JMB Optimering i Halmstad. Ca 60.000 kr har jag lagt på ovanstående. Jag har bytt olja/oljefilter varje vår utöver vanlig service enligt intervall. Bilen har varit i min ägo sedan den kom till Sverige för 5 år sedan (förutom 10 dagar hos den som gjorde importen). Den såldes i Tyskland som Premium Selection, dvs en ägare, garanterade mil, fullservad, inte varit krockskadad. Pris 169.000 kr. /Per Lindahl 070-890 10 72 per.epost snabel-a gmail.com
_________________ Per Lindahl |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
4734 besök totalt |