| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Spax PSX?
|
1276 besök totalt |
|
Spax PSX?
Hej! Finns inget till min modell men snubblade över detta precis som verkar spännande. Någon som har erfarenhet av Spax samt PSX serien? Pris ca 6400kr inkl frakt från uk. http://www.europerformance.co.uk/pag Mvh Robin _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Ska det vara till en bruks hink som körs på gatan så funkar det kanske.
Men absolut inte för bana. Jag hade deras RSX coilover kitt och det var mjukt.. samt blev bara mjukare ju varmare oljan blev = ju fler varv du körde desto svampigare blev bilen, men en sval kväll på gatan kändes dom bra. Sen är deras support osv. inget att ha, skickade mina för koll under garanti tiden men inget hände, först tappade dom bort mitt paket och påstod dom inte fått det, men efter jag spårat i England via kolli nr vem som tog emot det på deras företag så plötsligt hittade dom det och då hade det redan gått några månader, men då påstod dom att dessa var felfria men vägrade att visa något dyno papper på detta? (och då hade jag ändå skickat med ett dyno papper från stötdämparverkstan som visade att det var fel på dom..) Sen när jag försökte få tillbaka dessa orörda så ville dom inte skriva ett test protokoll som sa att dom var felfria? sen tog det tid att få pris på retur frakt och jag fick inget besked hur jag ska betala? Till slut fick jag bara ett mail när dom haft dessa i 1år att dom slängt allt?? med kopia på deras finstilta text att dom gör det med saker dom haft för länge? Dom hade alltså dessa i 1år utan att göra något och svarade väldigt sällan under tiden och kom inte tillbaka med besked trots att dom lovat det och enligt deras sida så lagar dom och skickar tillbaka inom några veckor.. Så efter hängt ut dom på nätet på Engelskt forum med all sparad mail konversation så gick någon ny chef med på att betala vad dom var värda om jag sålt dom begagnat.. Men jag fick inte betalt förens jag raderat alla mina inlägg om historien på det forumet. Så Nej jag rekommenderar inte Spax till någon. Det kittet du länkar till är ju bara lösa stötdämpare och fjädrar, har ingen annan leverantör detta? _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
Re:
Oj fått flera som sagt åt mig att hålla mug borta så gör det. Detta är första kitet med fjädrar till min bil jag hittar. Blir nog att väga och mäta och beställa Gaz GP coils istället. Tack! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
körde Spax rsx på min R5 GTE ,det var ju under 900kilo med mig i så då var det aldrig något fel på dom.
åkte rekomenderade dämpar lägen 10 fram och 14 av 28 bak och då var dom riktigt hårda. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
|
Re:
Något du rekomenderar, har du något att jämföra med? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Spax PSX?
|
1276 besök totalt |