Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Peugeot 205 GTI -91
7 besök senaste veckan (5430 totalt)
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Trådstartare

En av de förmodligen sista chanserna att förvärva en klassiker till överkomliga pengar - här dessutom en något ovanlig Sorrentogrön med fullt fungerande ABS.

Album: http://imgur.com/a/aqlN0

Kaross har gått cirka 17k mil och är relativt förskonad från rost, förutom det ni ser på bilderna. Ett par rostbubblor finns runt vindrutan, och det klassiska framför vänster bakre hjulhus, samt en buckla framför höger bakre hjulhus, i övrigt är karossen i bra skick.

Motor är bytt under våren mot en annan XU9JAZ med cirka 11k mil på klockan - utrustad med ny kamrem, olja, filter, stift, tänddelar, you name it. Även hela framvagnen är i toppskick med länkarmar, fjäderbenslagringar, motorfästen och liknande. Allting fungerar. Nya Pilot Sport 3-däck sitter på också, gått mindre än 100 mil.

På minuskontot hamnar nuvarande förarstol (lite väl sliten för min smak), men arbetar på att skaka fram en i bättre skick, samt att bakaxeln inte är bytt. Den fjädrar däremot som den ska, men är under årens gång aldrig bytt, vilket betyder att det är en tidsfråga. Emblem på bakluckan saknas också på bilderna, men finns.

Prismässigt... Jag har svårt att sätta ett pris - men jag föreslår att ni tar en titt på exempelvis Leboncoin för att se prisläget på kontinenten och lägger ett bud därefter: https://www.leboncoin.fr/voitures/offres/ile_de_france/occasions/?th=1 . . . .

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
elvislaban
Malmö
Här sen Apr 2016

Ny på att skriva
inlägg i forumet

205

Hej, jag är intresserad av bilen. Jag är precis på väg till Madrid men tillbaka på fredag. Hur låter 20 000 kr? Var finns bilen?
Du får gärna maila tillbaka till mig på ola@ommh.se

MVH
Ola Andersson

Flen
Här sen Mar 2013

Trådstartare
Re: 205

elvislaban skrev:
Hej, jag är intresserad av bilen. Jag är precis på väg till Madrid men tillbaka på fredag. Hur låter 20 000 kr? Var finns bilen?
Du får gärna maila tillbaka till mig på ola@ommh.se

MVH
Ola Andersson

Bilen står hos mig i Tullinge, Stockholms södra förorter. 20000:- är däremot alldeles för lågt.

Citera
elvislaban
Malmö
Här sen Apr 2016

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Ok, tack för svar. Kan möjligvis tänka mig att gå upp till 30 om det är intressant men där går min maxgräns. Mvh Ola

Flen
Här sen Mar 2013

Trådstartare
Bilen står här, blir ingen affär innan nästa vecka i alla fall - ska till Lund en runda och är hemma igen på Tisdag. Om priset är rätt tills dess skippar jag hela Blocket-svängen där fransoser och holländare kommer springandes med feta Euro-buntar.

Snabbt räkneexempel bara - även för 30k är det bara att köra ner bilen till Frankrike och inkassera ytterligare 15-20k i handen, och då säljer man i princip till första bästa. Såpass värdefulla är de där nere just nu - behåller man den i några år är det ännu mer. Det är en investering mer än något annat.

Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Trådstartare
"Nya" (läs: bättre begagnade) framsäten:

Bilen är alltså kvar.

Citera
SÄLJES
7 besök senaste veckan (5430 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande