Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 850 T-5R -95 Timeattack 2018?
4196 besök totalt
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133


Trådstartare
Hej, sett många bra projekttrådar här på rejsa och de verkar va en bra sida så jag gör en tråd om min bil jag med . Det är en 850 T-5R t-gul som jag håller på bygger om till banbil nu, men det blir även en hel del gatåka.

Det jag hållit på att fixa med nu ett tag är att värma ur alla asfaltsmattor, inget kul jobb , Monterat lite nya grejer under huven (Precision 6262, extraktor, 4" luftmassa, 1680cc spridare osv). Bilen står även och väntar på en ny front och vinge . Tanken är att den ska få en bur också och ny färg på golvet.

Det var väl allt jag hade att skriva hittills, kommer uppdatera mer eftersom jag håller på skruvar med den















_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133


Trådstartare
Kanske dags att ta tag i denhär tråden igen då.. Har hänt en hel del med bilen sen jag skrev något sist.
Har monterat 4 kolvs ok från peugout 607 med S60R skivor. tanken är att byta ut dessa tunga skivor mot några mer lättare 2 delade skivor senare thumbs up

Har även fått i en skruvbur men tanken är att byta ut den så småningom till en riktig racebur.. dels för att jag bestämt mig för att bilen bara kommer gå på bana hädanefter .



Under huven är de också lite ändrat jämfört med original. lite spec: Precision 6262, Rostfritt extraktor grenrör, smidd bottendel, renoverad topp med -92 GLT kammar, bosch 1680cc spridare. E85. Det som saknas just nu under huven är ett styrsystem (funderar på Maxxecu V1), tial 44mm wastegate och lite småkraffs. sen ska en Rampdiff från sellholm inhandlas och monteras i en lite rappare växellåda, 4:45 utväxling istället för original som är 4:00.


Har även fått dit en -95 BTCC vinge. Lite roligare än R vinge som alla åker med sen ger den nog lite downforce också hoppas jag


Just nu har jag tagit ner både bakvagn och tank för att skrapa bort all underredsmassa och lacka underredet gult tänkte jag Bakvagnen ska få sig en översyn med senare.

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133


Trådstartare

Köpte mig en surfplatta. blev en 7" stor, glad att jag inte valde 10" . Nu ska jag bara skära ut lite kolfiber som jag ska skruva fast den på tänkte jag

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133


Trådstartare

Nu är de dags att ta tag i att renovera upp bakvagnen och stoppa i ledlager bussningar och grövre krängningshämmare från IPDUSA, tror den blir i grå

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133


Trådstartare

Fick hem ett mysigt paket idag

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 415



Kul Bygge!
Går säkert att få bra fart på

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133


Trådstartare
Kalle_alfaturbo skrev:
Kul Bygge!
Går säkert att få bra fart på

Tack! ja skulle tro det, finns ju en del snabba 850is i detta land

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 850 T-5R -95 Timeattack 2018?
4196 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande