Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3112 besök totalt |
Nytt torn på Kinekulle. Tjusigt!
Inte helt klart än, man fick klättra på en vanlig stege för att komma upp i tornet nu i helgen ![]() Men det ser ut att bli ett klart lyft mot gamla tornet. Alltid kul att se investeringar i de svenska banorna!!!! ![]() _________________ ![]() |
||||
Det blir ju inte bara ett torn, det blir en bottenvåning också.
![]() Det skulle varit klart i februari, men de glömde nog vilket år ![]() |
||||
Ingen brist på service i Maskindepån.
Line-up området är inte direkt designat för Maskindepåbruk. |
||||
Re:
Inte frågat om hur stor huvudsäkringen är, men det räcker till SPVM och RHK. |
||||
Väldig besvärligt med ström sist vi var där då flera av oss dunkade igång Däcksvärmarna...
|
||||
Re:
![]() Dvs lite härligt generatorbrum har väl inget mått illa av. Drivet av frityrolja så luktar det nästan gott också ![]() Allt går att lösa, det är bara en fråga om prioriteringar. |
||||
Eller så lägger man 180 solpaneler på depåtaket, man kan nog få plats med 2 rader a 90 paneler totalt 180st/295Wattare anslutet till 2st inverters på 20 000kW/st = 40 000kW.
Varje inverter kräver anslutning på 50A - Så 100A/400V trefas kan man generera en solig racedag. ![]() Kan värma en massa däck. ![]() Och genererar 45 000 kWh/år _________________ Janne Ström |
||||
Re:
Men det är väldigt sällan det behövs nåt mer än simpel laddstöm under depåtaket. Med egen generator har man fördel mot konkurrenter som inte får ström till sina värmare (eller får dricka kallt pulverkaffe). |
||||
Re:
Största problemet är att det inte finns en rejält depå. Att stå på en gräsmatta där nere funkar inte med airjacks eller riktigt låga bilar.. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Allt går att lösa, om man vill.
Normalt ska man ju ändå använda pizzaspade till airjacks, så vad är problemet med mjuk mark? Det finns gott om platser i maskindepån där nivå/lutning inte är så illa. Primadonnabilar som inte klarar tunneln plockar man ut vid posterng 9 och över banan in i line-up. Men det krävs lite större funktionärsapparat att använda samtliga depåytor. Sen sjunker intresset att bygga depåläger för endags. Det påstås ju att det är en utomhussport, så där gäller det ju att maximera efter förutsättningarna. Men kan man få andra att ändra förutsättningarna till ens fördel så är det ju enklare. |
||||
Re:
Problemet när jag var där på gräset var att marken var mjuk, bilen hamnade snett, det gick knappt att komma under, underrede/avgassystem skrapar i asfaltskanten när man ska ta sig upp osv. Att "allt går att lösa" känns rätt irrelevant. Då kan vi ju lika gärna skippa att asfaltera banan också eller för den delen stanna hemma om man ska hårddra det ![]() Jag bara listade upp grejer som jag tycker är riktigt bökiga och dåliga med banan. Själv åker jag bra mycket hellre till Gelleråsen eller Mantorp. Sen förstår jag att inte alla tycker lika om allt men det är inte så mycket att argumentera om. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Re:
Det finns ju inget som hindrar att arrangören tillåter längsgående parkering av tävlingsbil på depågatorna om plattor och presenning finns, så länge en tillräckligt bred fil är ren för transporter och uttryckning och andra krav uppfylls så borde det vara en fullt möjlig lösning. |
||||
Re: Nytt torn på Kinekulle. Tjusigt!
Synd att man inte gör det något högre när man ändå bygger man ser inte stora delar av banan. Men det är väl halken som prio ett. Sedan bör nog det komma en trappa snabbt. vissa tävlingsledare gillar inte stegar. ![]() _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3112 besök totalt |