| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Standard eller stumma motor- och växellådsfästen?
|
1529 besök totalt |
|
Hejsan Måste byta växellådsfästen på min BMW 328 E46. Eftersom växellådsfästena är helt trasiga så antar jag att motorfästena belastats onormalt mycket så jag ska byta dom med. Det jag vill veta är för och nackdelar med stumma grejjer jämfört med "mjuka" standardgrejjer. Att det blir mer ljud och vibrationer är jag med på men kommer stumma fästen orsaka mer slitage på något annat? Tacksam för input. _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
|
Jag har kört med delrinkuddar på motor och låda i mina E30 turbos sen 2007 och än har INGET i drivlinan pajjat så jag kör vidare
Lite mer ljud, ja absolut. Men inte så himla farligt tycker jag.
Man får en tajtare känsla i drivlinan också tex. _________________ BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk. BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk Nisse Järnet |
|
Du kan stummontera motorn men ha gärna en kudde eller bussning så växellådsfästet kan röra sig lite.
En bilkaross rör sig och vrider sig ganska mkt, motor å växellåda blir varmt, inte karossen osv osv. Det går ju såklart bygga motorpaketet bärande mot karossen men fästen på våxellådor tex brukar inte vara så kraftiga att det håller utan massa speciallösningar
_________________ Mattias Holmgren |
|
Tack för input men standardprylar beställdes för ett par dar sedan.
Det blir nog en bra förbättring ändå. Nuvarande växellådskuddar har ju delat på sig. _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1529 besök totalt |