| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Volvo C70 AWD (SFRO)
|
1 besök senaste veckan (3628 totalt) |
|
Hej, Nya projekt väntar så dags att sälja min Volvo C70 AWD Bilen är registrerad som ombyggt fordon hos SFRO och godkänd med massa modifieringar. Motorn lämnar nu ca 350 hk, vilket är vad den är godkänd med, så perfekt att stoppa i en lite värre motor och njuta av fästet. Nyligen besiktigad utan problem, bland annat genom återkopplad lambda i det PRD Motorsport-mappade DTA S80 styrsystemet. B5244T3 motor DTA S80 Pro styrsystem. Launch control och rullande anti-lag AEM bredbandslambda TD04HL-20T (större kompressor än 19T) 630 cc/min Siemens-spridare Walbro GSL392 bränslepump i serie AEM rail-monterad bränsletrycksregulator (PRD) Nya bränsleledningar (grövre samt retur från railen) (PRD) E85 3" insugningsrör till turbon (PRD Motorsport) Ombyggd original luftfilterbox (högre flöde) BMC insatsfilter Insug från turbomodellerna med mekaniskt spjäll. Konverterad till gasvajer 50mm laddluftkylare från PRD Motorsport 3" avgassystem i rostfritt från PRD Motorsport. "SBF-katt" M58 växellåda med tillhörande vinkelväxel och viscodiff bak. D2 coilovers fram moddade av PRD Motorsport. Nållagrade fjädersäten från Millway Bilstein stötdämpare från Volvo 240 ombyggda av PRD Motorsport för att passa AWD-bakvagnen samt omshimsade av Sellholm Tuning för mitt ändamål. Fjädrar från Lesjöfors (130 N/mm) IPD subframe-inserts. Bytt instrument samt lagt till en extrabox för att få tankmätare, motortemp och motorvarvtal att fungera. Fram- och bakvagn från en V70 AWD. Team Dynamics ProRace 1.2 9x17 ET 30 225/45/17 25mm spacer per sida bak pga 50mm smalare spårvidd på AWD-bakaxeln Porsche 996 turbo Mk 1 bromsok fram med S60R-skiva. Monterade med adapter från PRD Motorsport. Bakbromsar från AWD. Face-lift belysning fram och bak från C70 cab (nya klarglas efter stöld) Rutgrill. Pris: 70'000 kr Mvh Erik Fyrk erik . fyrk @ gmail . com 0703 37 03 11
_________________ Erik Fyrk 997 turbo on Syvecs. Professionell motorkalibratör. |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1 besök senaste veckan (3628 totalt) |