Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3725 besök totalt |
Styrning!
Någon som har sett eller hört talas om en sådan här http://www.geocities.com/MotorCity/G Mycket fiffig sak! _________________ Jonas Götesson |
|
Men Jonas, du är ju en kung i verkstan ju! Korta styrarmarna istället vetja. Får bara en liten känsla av att man inte vill lägga till mer potentiellt glapp i styrningen vilket den där "extrastyrväxeln" kanske ger efter ett tags hårt användande??
Blir det någon Knutstorpsträff för dig iår? Mvh Habbe (med spakstället) _________________ Mattias Habenicht HMS |
Styrning!
Ja, det finns många lösningar på saker å ting... ![]() Styrväxel kommer inta att sitta på min bil ialf. det är en sak som är säker.. Har planerat att komma ner till Knutstorp i år ..ska även ta med lillbrossan också..jag har lyckats få honom att köpa en 02a ![]() Hur har det gått med spakstället..? Jag har nästan bestämt mig för att det får bli en M45 Dogboxlåda till min...Man kan få tag i en sådan för ett bra pris häromkring där jag bor..För jag köper hellre en renoverad M45dog låda, än en icke renoverad M3 e30 låda för samma pris... Var nere i 02-depån för ett tag sedan å hämtade så mycket plast jag kunde, till bilen.... ![]() Tråkigt att det inte finns någon front i plast till dem...Så det får bli att gjuta en egen... ![]() _________________ Jonas Götesson |
Jag vet några som åker med liknande grejor.....och det funkar ok.
Men dom är mest framtagna till amerikanska bilar med styrsnäcka.....där det inte går att få tag i andra utväxlingar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
Hej
Laglig...tja, som alltid ska man ju egentligen regbesikta om man ändrar något men det finns ingenting i reglerna som per automatik stoppar en liknande sak. Bara den är konstruerad, sammansatt och monterad på vettigt sätt ska det inte vara några problem. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3725 besök totalt |