Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 111, 112, 113   >>
95 besök idag (463096 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Är på trackday på Mantorp med TimeattackNU. Ute och kände lite på Pirellisarna ett första pass. Hoppsan, 1.28.1.

Som vanligt så lyckas jag väl inte putsa det under dagen Men det blir kul o känna lite mer på grejerna under dagen


EDIT: Nu sitter framdäcken på 10" bakfälg och 20mm spacer.

_________________
Magnus Thomé
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732



Det är en grym tid för en så standard bil, bra kört

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603



Magnus Thomé skrev:
Är på trackday på Mantorp med TimeattackNU. Ute och kände lite på Pirellisarna ett första pass. Hoppsan, 1.28.1.

Som vanligt så lyckas jag väl inte putsa det under dagen Men det blir kul o känna lite mer på grejerna under dagen


EDIT: Nu sitter framdäcken på 10" bakfälg och 20mm spacer.


Satan vilken bra tid!

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Rejsa-marsipan, finns den att köpa med chokladöverdrag till jul?


Självklart

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Råkade bli lite höga däckstryck även denna gång, gick ut på 2,2 ungefär (det var första passet för dagen så däcken hade ingen sparad värme från tidigare pass). TrofeoR har stommar av samma karaktär som MPSC2 (i motsats till tokstabila som tex A048, RE540), det kan lätt gå åt massa gummi på skuldran om man går ut på för låga tryck, speciellt i tyngre bil som kränger en del. Trycket var uppe i sisådär 2,8 till det här varvet.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Som ni ser i videon så kopplade inte OBD2-dongeln upp sig över bluetooth av någon anledning. Men det är ju bara temperaturer och gaspedalsläge som fattas.


Som jag misstänkte så putsade jag inget under dagen, sån är jag... Men hade tider på 1.28.4 och flera 1.28.6. Intressant var att jag körde 3 tiondelar snabbare några gånger genom start kurvan/Paris/knixen. Så om jag mot förmodan lyckas pricka alla partier på samma varv så är jag på en hög 1.27. Men det var det där med att sätta allt på samma varv


Jag la upp loggfilen på Rejsas varvtidssida https://rejsa.nu/forum/loggdbtop.php?UserID=3

_________________
Magnus Thomé
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Verkar gå riktigt fint bilen

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Var slalom på Malmby i söndags med SWR Motorsport thumbs up


Videon blev verkligen bra

Jag körde två sekunder snabbare senare. Och fyra sekunder snabbare, men körde då på stoppkonen, klaaantigt


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kul o se hur bilen sitter i sväng och hur däcken kränger på fälgarna




_________________
Magnus Thomé
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Nu efter ett par mil på bana, vad tycker du om Öhlins-dämparna?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mycket nöjd. Originalchassit är helt okej iof men aningens studsigt bak vid inbroms i hög fart på ojämn bana. Det stora plusset är att jag tycker Öhlinarna går att ställa så att de både har lite bättre kontroll på rörelserna men samtidigt ger aningens bättre komfort på gata. Utan att jag ändrar på dom alltså. Sen kan man ju ställa dom både hårdare eller mjukare men jag gillar det här både-och-läget thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Magnus Thomé skrev:
Mycket nöjd. Originalchassit är helt okej iof men aningens studsigt bak vid inbroms i hög fart på ojämn bana. Det stora plusset är att jag tycker Öhlinarna går att ställa så att de både har lite bättre kontroll på rörelserna men samtidigt ger aningens bättre komfort på gata. Utan att jag ändrar på dom alltså. Sen kan man ju ställa dom både hårdare eller mjukare men jag gillar det här både-och-läget thumbs up

Det är ungefär samma jag känner med originalchassiet på M4an. Returen bak är lite svampig. Är sugen på att byta dämpare och dina ligger helt klart på listan. Hade du adaptivt chassie?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
dvorak skrev:
Magnus Thomé skrev:
Mycket nöjd. Originalchassit är helt okej iof men aningens studsigt bak vid inbroms i hög fart på ojämn bana. Det stora plusset är att jag tycker Öhlinarna går att ställa så att de både har lite bättre kontroll på rörelserna men samtidigt ger aningens bättre komfort på gata. Utan att jag ändrar på dom alltså. Sen kan man ju ställa dom både hårdare eller mjukare men jag gillar det här både-och-läget thumbs up

Det är ungefär samma jag känner med originalchassiet på M4an. Returen bak är lite svampig. Är sugen på att byta dämpare och dina ligger helt klart på listan. Hade du adaptivt chassie?


Finns inte adaptivt på M2an. Tror inte ens M2 Competition har det. Ska du köra en hel del gata så är nog R&T helt rätt för dig.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hittade en till bakfälg på Ebay UK. Men de vill inte skicka till Sverige, bara UK. Har någon en bra lösning utan att det blir ohemul fraktkostnad?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497



Magnus Thomé skrev:
Hittade en till bakfälg på Ebay UK. Men de vill inte skicka till Sverige, bara UK. Har någon en bra lösning utan att det blir ohemul fraktkostnad?


Kolla om det här gänget kan hjälpa dig, de ska (vad jag vet) till England nu i veckan och du kanske kan ordna leverans till Silverstone? http://www.kthformulastudent.se/

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Magnus Thomé skrev:
Hittade en till bakfälg på Ebay UK. Men de vill inte skicka till Sverige, bara UK. Har någon en bra lösning utan att det blir ohemul fraktkostnad?


Om du hittar fraktlösning till Sverige så hjälper jag gärna till. Bor i UK.

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Magnus Thomé skrev:

Finns inte adaptivt på M2an. Tror inte ens M2 Competition har det. Ska du köra en hel del gata så är nog R&T helt rätt för dig.

Sedär, visste inte det. Trodde man kunde få det.

Tack för tipset!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Himlar skrev:
Magnus Thomé skrev:
Hittade en till bakfälg på Ebay UK. Men de vill inte skicka till Sverige, bara UK. Har någon en bra lösning utan att det blir ohemul fraktkostnad?


Kolla om det här gänget kan hjälpa dig, de ska (vad jag vet) till England nu i veckan och du kanske kan ordna leverans till Silverstone? http://www.kthformulastudent.se/


Det känns pinigt att fråga det gänget "jag har köpt en grej på ebay kan ni...", vågar inte

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Johan.. skrev:
Magnus Thomé skrev:
Hittade en till bakfälg på Ebay UK. Men de vill inte skicka till Sverige, bara UK. Har någon en bra lösning utan att det blir ohemul fraktkostnad?


Om du hittar fraktlösning till Sverige så hjälper jag gärna till. Bor i UK.


Shyyst! Jag letar lite på fraktalternativ thumbs up (har noll koll)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här verkar ju vara mycket humana fraktpriser www.ipostparcels.com thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Magnus Thomé skrev:
Johan.. skrev:
Magnus Thomé skrev:
Hittade en till bakfälg på Ebay UK. Men de vill inte skicka till Sverige, bara UK. Har någon en bra lösning utan att det blir ohemul fraktkostnad?


Om du hittar fraktlösning till Sverige så hjälper jag gärna till. Bor i UK.


Shyyst! Jag letar lite på fraktalternativ thumbs up (har noll koll)


Var bor säljaren?

Skickar min adress i PM thumbs up

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 111, 112, 113   >>
95 besök idag (463096 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande