| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD - FIAT Barchetta -97 i fint skick - SÅLD
|
19 besök senaste veckan (2825 totalt) |
|
FIAT Barchetta är en fantastiskt underhållande roadster för lite pengar som väcker nyfikenhet och bjuder på grym körglädje måste jag säga. Men nu måste jag tyvärr sälja min fina, svensksålda Barchetta av 1997 års modell och 14 600 mil på mätaren. Bilen är nybesiktigad, har servats regelbundet och har genomgått många stora reparationer såsom generatorbyte, bromsrör, nytt batteri och bromsgenomgång (med nya bromsok bland annat) de senaste åren. Vidare fick den också ny sufflett (professionellt monterad av Top N Trim i Helsingborg) inför förra säsongen till en kostnad av 8 000:-. Naturligtvis finns också servicebok med alla tillbörliga stämplar. Förutom standardutrustning har bilen: Hardtop Larm Vinylmattor Ny bilstereo med Bluetooth (Pioneer DEH-4600BT) Vindavvisare Sportavgassystem (inget överdrivet utan ett lagom subtilt bludder bara) 17-tums lättmetallfälgar Skatten är betald för året och besiktning ska ske senast i november så det är bara att njuta av säsongen nu och ge sig ut på småvägarna. Bilen är i fint och välbehållet skick men det är en nästan 20 år gammal bil. En ny ägare vill möjligen åtgärda viss ytrost (bubblor) på bakskärmarna i nederkant samt ett mindre klarlacksläpp höger bak. FIAT Barchetta är ett kul alternativ till andra tvåsitsiga cabrioleter såsom MX5 / Miata, MGF, BMW Z3 och liknande. Prismässigt är modellen också förmånlig jämfört med dessa och den väcker garanterat mer uppseende och intresse. Och dessutom får man ju stå parkerad med "andra" läckra italienska fullblod när man åker på bilutställning. :o) Vänligen respektera att jag varken är intresserad av byte eller skambud. Men spekulanter som vill vårda min FIAT vidare och är i marknaden efter en pigg och välhållen öppen roadster för lite pengar är välkomna till Åkarp (mellan Malmö och Lund) för inspektion och provkörning. Jag nås på gustav.ribbing@gmail.com eller 0709-621 851. PRIS: 29 000:- MVH Gustav Ribbing
[/list]
_________________ Gustav Ribbing |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
19 besök senaste veckan (2825 totalt) |