Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2016-07-16 BMW SC Gelleråsen
1835 besök totalt
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012

Trådstartare
2016-07-16 BMW SC Gelleråsen

Hej på er!

Vi vet att det är sent men äntligen är anmälningarna till Gelleråsen igång!!!
Vår tekniska lösning ligger ju under idrottonline och tyvärr har de ändrat en massa sedan sist vilket innebar att vi fick "uppfinna hjulet på nytt".
Tyvärr är det så att ni inte kommer få någon bekräftelse på sidan eller via mail på anmälan (tekniska problem) men efter att ni anmält er kommer vi att lägga en avgift på er i idrottonline (samma metod som de senaste två träffarna). När den är betald så vet ni bergsäkert att ni är anmälda. Är det några problem så hör av er till oss i styrelsen.

Nåväl, nu till det positiva!

Vi kör på Gelleråsen!
Vi har flaggvakter och all övrig organisation i normal BMW Sport Club modell. Detta innebär massor av körtid för bankörningen, Time Attack för de som vill tävla med gatbilen och BMW Cup kör riktigt bra racing när vi inte kör med gatbilarna.
Alla förutsättningar för en riktigt bra banträff alltså!

Det är mindre än två veckor kvar. Anmälan är öppen så skynda er in nu och anmäl er på www.bmwsc.com

Eller direkt till anmälningssidorna:

Gatbil
http://www.bmwsc.com/Bankorning/Anmalningar/gatbilgellerasen16juli2016 . . . .

Time Attack
http://www.bmwsc.com/TimeAttack/Anmalningar/tagellerasen16juli2016/

BMW Cup
http://www.bmwsc.com/BMWCup/Anmalningar/bmwcupgellerasen16juli2016/

Hoppas att vi ses på Gelleråsen

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Den 15 Juli har jag bokat bord på http://www.strandkanten.nu/ i Karlskoga klockan 19:30.
Då finns det chans att samlas där för de som vill och ladda upp med mat & en öl eller två.

Är ni sugna så lägg ett pm med antal och namn så alla får någon stans att sitta.

Gbg
Här sen Nov 2012

Trådstartare
Tänk på att man är välkommen med andra bilar än BMW också nuförtiden.
Bilen skall vara besiktigad och gatlegal, föraren skall ha SBF licens thumbs up

Citera
Exit

Här sen Maj 2008

Re:

BMW-DJ skrev:

Självklart.. men om man varken fått licensen eller det klassiska BMW SC-kortet i år, vem kontaktar man då..?
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012

Trådstartare
Re:

Sunk skrev:
BMW-DJ skrev:

Självklart.. men om man varken fått licensen eller det klassiska BMW SC-kortet i år, vem kontaktar man då..?

Johan, jag försöker hjälpa dig så fort jag kan. Har lite fullt upp idag bara och väntar på en fråga jag ställt vidare för att hjälpa dig. Jag återkommer thumbs up

Edit: har du betalt medlemsavgift?
Har du varit inne i LOTs och betalat din licens?

Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012

Trådstartare
Re:

Sunk skrev:

Hej igen Johan!

Om du bara inte fått medlemskortet så anmäl till kansliet. Du behöver inte kortet för att anmäla dig till träffen.
Om du inte löst medlemskap så går det till på följande sätt:

Tills vi får automatisering av medlemsskapsansökan på vår hemsida så går det till så här. Tack för att ni har överseende med de tekniska begränsningarna vi är offer under från idrottonline.
1. Gå till http://bmwcs.com/klubbinfo/bli-medlem
2. Fyll i informationen.
3. Betala in 700 SEK till pg 488 30 47-5 (300 SEK om ni redan är medlemmar i Club Schweden)
4. Avsändare på inbetalningen skall vara ditt namn och kompletta personnummer.
5. Skicka ett mail till kansliet@bmwcs.com med info att du skall gå med i bmw sport club, Namn o komplett personnummer.
Klart.
(om du minns ditt gamla medlemsnr så skriv med det också)

Det var den enkla delen. Det som kan vara knepigt är licensen.
1. Har du löst licens men inte fått något plastkort så är det bara att logga in på LoTS och skriva ut ett licenskort (platskortet behövs bara om du skall tävla internationellt)

2. Om du skall lösa licens måste du först komma in i LoTS, om du börjar med att gå till vår hemsida så finns det ett hänglås längst upp till höger, där kommer du in i idrottonline och via den så kan du sedan klicka på LoTS.

Väl inne i LoTS klickar du på att köpa licens så kan du lägga din licens i varukorgen och betala.

Nu är du redo för att anmäla dig till träffen enligt instruktion tidigare i tråden.

Jag vet att detta är skitkrångligt jämfört med hur det var innan men man lär sig fort. Det enda jag kan säga till vårt försvar är att det inte är vi på BMW SC som hitta på allt det här. SBF har tvingat in oss i LoTS och idrottonline.

Har du bekymmer så maila mig på timeattackgeneral "snabela" bmwsc.com

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Jag är ju medlem i klubben och tänkte kanske åka på åsen. Dock har min licens utgått men får dispens för att återfå 'utgången' förarlicens Racing.

Dock enligt nedan info från förbundet måste jag ta teorin, nu till frågan..... kan man göra detta i bmw klubbens regi på träffen månne?

I övrigt är jag ju med i Porscheklubben oxå och kör där utan licens vilket funkar fint.

-------------

Med stöd av förevisad och inhämtad dokumentation beviljas dispens för praktisk del i förarlicensutbildningen. Den teoretiska utbildningen är däremot obligatorisk och skall inhämtas av godkänd RA-utbildare.

Med godkänt resultat i den teoretiska utbildningen medges du ansöka om Debutlicens Racing.

Detta dispensdokument skall ovillkorligen biläggas licensansökan till Svenska Bilsportförbundet.

Gbg
Här sen Nov 2012

Trådstartare
Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Jag är ju medlem i klubben och tänkte kanske åka på åsen. Dock har min licens utgått men får dispens för att återfå 'utgången' förarlicens Racing.

Dock enligt nedan info från förbundet måste jag ta teorin, nu till frågan..... kan man göra detta i bmw klubbens regi på träffen månne?

I övrigt är jag ju med i Porscheklubben oxå och kör där utan licens vilket funkar fint.

-------------

Med stöd av förevisad och inhämtad dokumentation beviljas dispens för praktisk del i förarlicensutbildningen. Den teoretiska utbildningen är däremot obligatorisk och skall inhämtas av godkänd RA-utbildare.

Med godkänt resultat i den teoretiska utbildningen medges du ansöka om Debutlicens Racing.

Detta dispensdokument skall ovillkorligen biläggas licensansökan till Svenska Bilsportförbundet.

Hej Göte,

Tyvärr tror jag inte att vi kan hjälpa dig med detta. Jag misstänker att det teoretiska provet skall hanteras av någon med behörighet från Sbf.
När vi anordnar vår årliga licenskurs tar vi hjälp av Mantorp park/MK Scandia för att de har behörighet för detta. Jag tror alltså inte att vi har den behörighet som krävs inom klubben.

Kan vi hjälpa till på något sätt så hör av dig till mig/oss i styrelsen men tyvärr tror jag inte vi kan göra så mycket.

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Tack för svar!

Skåne
Här sen Dec 2011

Fel dag i titel ? 16 ?

Gbg
Här sen Nov 2012

Trådstartare
Tack Ulf, ändrat nu! thumbs up