Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
5100 besök totalt |
|
||||
Tack för den👍 Christian nämnde detta för några dagar sedan, snyggt. 7min btg motsvarar ganska exakt Porsches egen fabrikstid som Timo Kluck körde på 7.20min fullt sport auto varv. (Denna bil har väl KW som jag minns det)
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
![]() ![]() |
||||
Vilken fantastisk bil!!! Den gnäller lite understyrt efter ett tag men ändå, herregud...finns det något den inte bara accepterar?
![]() Man behöver ju inte kunna köra bil alls för att spika dit en riktig monstertid. En riktigt duktig förare (som tex använder hela banan) kör sub 7 med marginal. ![]() Sitter Bellofs rekord snart löst i gatlegala bilar? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Haha, vad händer med kommentarerna här ![]() ![]() _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||
![]() ![]() ![]() Vilket tajt och gött spår ![]() Det är inte varje dag man ser en video med FULL attack. Jösses vad det går i vissa sektioner. Full spetta bara. Bästa filmen sedan Tommi körde STin och genade över gräset ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Satt och klurade över detta, är det inte så att Porsches uppgift på 7.20 bara är just en uppgift utan t.ex. en video som styrker tiden? I så fall får man ju gå på det som finns och då blir ju Sportautos 7.28-tid referenspunkten. Då är ju Manthey-varvet på 7.18 Sportautomätning 10 sek snabbare än standardbilen, bara tack vare andra fälgar och chassikit. Det är ju inte bara toksnabbt i sig utan också en väldigt bra förbättring! ![]() ![]() |
||||
Även om Porsche inte kan stoltsera med en video på sitt varv så tar jag det ändå som sant. Så jag är väl av den åsikten att manthey inte tog något på varvet till trots för nytt chassie i denna video. Original bilen gick på 7.20 med Timo Kluck. Timo Kluck håller stumt över Swedenx i 991 GT3 RS, han når 270 där samt han är snabbare i foxhole då Timo där når 260( samma som BMW fabriksföraren når i foxhole med M4 GTS) Nåväl, BMW gör det fint genom sin loggfilm från M4 GTS varvet. https://youtu.be/I6VrhW6J4Bs Kanske kan Porsche lära av dem att fortsättningsvis lägga ut något liknande. BMW drar nästintill lika höga farter som 991 RS, men ligger klart efter på en del ställen, mycket på grund av vikten. Sport auto vmaxar 991 RS på Döttingerhöe i 287km/h gps, trots fartbegränsning fick dem ju en lucka i Industripoolen för att testa. M4 GTS klarar väl just 280. 19 aug släpper Sport Auto M4 GTS ringtiden, panelen är ju samlad här i tråden, vad går M4 GTS:en runt på med sport auto? 7.32 gick ju 991 RS runt på gamla flugplatz samt med fartbegränsning på 250 Döttingerhöe, 200 flugplatz samt 250 SwedenX. Delta på denna fartbegränsning var enlig sport auto 4 sekunder, därav benämns 991 GT3 RS tiden i sport auto som 7.28min istället. Nåväl, vart tror vi M4 GTS hamnar? Enligt fabrikstiderna skiljer det 7.88 sekunder till 991 RS fördel! ( M4 GTS är exakt 130kg tyngre än 991 RS) _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Svårt att säga men jag tror nog skillnaden kommer spegla fabriksskillnaden rätt bra.
Ska bli jäkligt spännande vilket som ![]() _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||
Onekligen en rysare av stora mått för en BMW nörd som mig
![]() Är han 8 sek långsammare i M4 GTS vs fabriksföraren dör jag väl av obehag, det får bara inte hända ![]() Då hamnar GTS på 7.36 sport auto varvet. Troligen är han inte så långsam i M4 GTS, facit är nämligen att det var 36 grader i skuggan när sport auto satte RS varvet. Dem har troligen redan kört GTS varvet och det kan ju aldrig varit så illa i år. Nä, jag tror han sätter 7.31 med GTS:en ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Usch, 7.37, not happy. Tyvärr 30 grader i denna körning oxå, enligt Christian på sport auto är det långt ifrån optimalt, nåväl lika illa om inte värre för Porschen (36grader) Troligen lider dock turbo bilen mer i värmen.
9 sek ifrån fabrikstiden. När bmw körde bilen var det 13 grader, mer optimalt såklart. Jovars, det är av en anledning fabrikerna kör riktigt tidiga morgon rundor vid rekordförsöken. Bilen är stark på rullarna, 533hk samt 640nm(500hk 600nm enligt spec). Dock allt för tung tycker jag, 1600kg fulltankad samt 1676kg med föraren. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Den där Christoph han kan köra bil han.
Imponerande hur bilen accar och vilka kurvhastigheter han kan hålla. En sån skulle man inte tacka nej till. Tror dock att Porsche gör rätt i att ha en prestandabil med manuell låda för att även om det inte går lika fort så är det roligare och mer engagerande tycker jag. Kul att det kommer ut videos med loggar av folk som kör fort eftersom Porsche sällan släpper sådan info. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
5100 besök totalt |