Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5 besök senaste veckan (3117 totalt) |
Vikt (BMW E46 M3)
Hej! Jag undrar om där är någon som vägt sin BMW E46 M3? Jag vägde min på en lastbilsvåg vid ett grustag och den visade 1660kg.. O_o Vid detta tillfälle var det jag (60kg) och full tank men en väska och en jacka, inget extra utöver det. Enligt registreringsbeviset ska bilen väga 1570kg tjänstevikt. Bilen är väldigt extra ljudisolerad men i övrigt helt original och den har taklucka och navigation. Låter mycket eller har jag fel? / Johan _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||||||||
Re: Vikt (BMW E46 M3)
Låter helt rätt... tyvär :/ |
||||||||
Ja där ser man.. ![]() _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||||||||
Snarlikt med min Impreza.
1530 i regbeviset 1599 med full tank, ca 80kg förare. Tillägg för lite tyngre fronthögtalare, ett litet (digitalt) slutsteg och20" LED-ramp just då. Men det motiverar knappast att det är sådan skillnad. _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||||||
Re:
Nä visst är det så. Rätt sjukt att det skiljer så pass mycket. Jag menar 90kg för mycket utan större ändringar på min tycker jag är väldigt skumt. _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||||||||
Framstolarna väger BLY - skulle gissa på 25kg stycka, ryggstödet i baksätet väger en hel del det också... slutdämparen har jag för mig också väger runt 25kg... 1410 vägde min med nästan tom tank, inget baksäte, ingen inredning i skuffen, och enbart en sparco evo3 stol... manuell, buisness-stereo och ingen taklucka... fast med motordriven solgardin i bakrutan ![]() |
||||||||
Så pass! Det börjar ju lika något då ju ![]() _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5 besök senaste veckan (3117 totalt) |