| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: BMW Z3 Coupe 2.8 Projekt
|
1 besök senaste veckan (4005 totalt) |
|
SÅLD! Intressekoll sälja BMW Z3 Coupe 2.8 Mitt bil intresse går upp och ner i vågor med alla mina andra hobbys. Just nu är det nere så jag kollar om någon är sugen på mitt lilla projekt. Jag har en Z3 Coupe 2.8 som jag köpte i ett väldigt ledset skick. Flera av Panelerna (som går och ta av) hade repor eller som fronten till och med bucklor. Tidigare ägare hade varit och vänt i någons trädgård igenom ett staket eller nått. Perfekt objekt för en ban-bil med andra ord! Jag bytte eller renoverade ALLT som har med hjulupphängning och bromsar, lättade den lite här och där och när det endast var avgassystemet kvar att fixa. så tittade jag lite för mycket på time attack och fick för mig att börja göra kolfiber paneler. och sen stod det still. Motor, växellåda och diff är testade en runda vid inköpstillfället, och fungerade bra. Tidigare ägare har inte haft några problem. Motorn går att starta, men utan avgassystem inte köra. Hjulen som kommer med är inte mycket att hänga i (h)julgranen. Den är svart, med brunt läder på sätena annars helsvart inredning (mattor osv). Den har taklucka. Vad är gjort: Bromsar - Nya skivor, nya belägg, Nya ok fram, blästrade och renoverade bak. Nya goodridge bromsslangar, nya handbromsbackar, vajrar och hårdvara. Hela fram uppgradera till större skivor och ok för e46 330. Oken är målade med värmefärg och bakade i ugnen. Framvagn - Nya HD meyle bärarmar, delrin bussningar från Millway, nya styrändar saker, nya krängningshämmar länkar saker, nya hjullager, nya krängar bussningar. Spindlar, krängningshämmare och X-brace blästrat och målat. Bakvagn - Millway bussningar i allt, alu och delrin. Hela bakvagnen blästrad, installerat camber och toe justeringar från millway och sen målat. ALLT är alltså nytt eller helt renoverat på bromsar, fram och bakvagn. Just det, alla bultarna guleloxerade också. Dämpare fram och bak är K-sport racing. Aldrig använt själv men tidigare ägare (till en tidigare z3a) hade använt det på ett par slalom tillställningar och några hundra mil. Inne i bilen har jag tagit bort ljudsystemet och hela kabelpiskan till denna (mega). Alla asfaltsmattor är borttagna riktigt snyggt. Ni som gjort detta i en z3a vet hur mycket jobb detta är . Just nu är faktiskt tyg-mattorna tillbaka i bilen, men det är snabbt och lätt rensat nu när man väl gjort det en första gång. Alla airbags är också borta och ersatta med motstånd. Mojäng för nollställning av detta finns med. Panelerna samt en del av instrumentbrädan är proffsigt klädda i kolfiber för lite bling. Vad hindrar den från att vara "klar"(besiktningsbar och skoj): Avgassystemet inkl grenrören. Grenrören sitter kvar men är kass, dom gamla med inbyggd kat som alltid strular. Avgassystemet som satt på finns men det är inte mycket att ha, rostigt och dant. Jag har börjat göra "former" av vissa paneler, fronten, huven och bakluckan med expanderat skum och sånt. Går att återställa snabbt och lätt, men om jag ska behålla den så vill jag inte ha det ogjort. Hjul... Vad hindrar från att den är i riktigt fint skick: Huven behöver bytas. Paneler som behöver fixas (målas om och i vissa fall smått lagas) - alla som inte sitter fast. Panelerna som är nice är alla dom som sitter fast. För detta vill jag ha 45.000 skicka PM eller om ni är facebookare så https://www.facebook.com/marcus.jarl Hjulen finns inte kvar
Hjulen finns inte kvar, här ser man bulorna på huven.
_________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
|
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1 besök senaste veckan (4005 totalt) |