| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ljuddämpare dubbel loopa ingång?
|
1490 besök totalt |
|
Hej! Vad tror vi om att använda en ljuddämpare med dubbla ingångar men bara ha ett rör ingående som går in två gånger? Röd: inblås Grön: utblås
Skulle vara smidigt av utrymmesskäl att köra såhär. Fördelar vs nackdelar? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Kan nog funka, finns liknande arrangemang original på vissa bilar har jag för mig. Dock lär flödesmotståndet öka en del jämfört med att köra rakt igenom. Det blir ungefär som en reflektionsdämpare men med rörguidning för flödet istället för en öppen kammare.
Re:
Blir till att prova, skulle vara en smidig lösning. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Jag kom på var jag har sett en liknande lösning: http://www.simons.se/produkter/sport
Den dämparen har antagligen en kammare i bortre änden istället för rörloop. _________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||
|
Tänkte detta skulle vara smidigt då dämparen är liten och smidig och det blir som att ha en större dämpare när man dämpar två gånger.
Känner till att det finns dämpare med in/ut gångarna på samma sida men de dämpar bara en gång. Förstår ni mitt resonemang? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Jag förstår hur du tänker, det är därför jag undrar hur dämparen är konstruerad.
Det finns färdiga sådana att köpa för övrigt som tidigare nämnts. Guson
_________________ Tomas Gunnarsson |
||
|
Re:
Får återkomma med det svaret, dålig koll tyvärr
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1490 besök totalt |