| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skydda glafiber skärmar
|
909 besök totalt |
|
Skydda glafiber skärmar
Förra året breddade jag mina skärmar bak i glasfiber för att kunna få dit bredare bakdäck och mer grepp speciellt när man kör bana. På utsidan är det inget problem men på insidan så harr jag lagt 1 eller 2 lager med väv och på några ställen är det även spackel. Problemet är att stenskott skjuter sönder skärmarna på insida och det verkar vara värst på vänster sidan. Där jag kan, tänkte jag försöka sätta dit en liten skärm/stänkskydd men på en del andra ställen skulle det bli väldigt klumpigt.' Så jag undrar om någon har någon bra ide på vad man kan skydda skärmen med på insidan? Ska jag bara lägga flera lager och massa polyester ovanpå eller finns det någon tjock gummi liknande klet man kan pensla på insidan som dämpar stenskottet och skyddar plasten från stenskott? Tacksam för all hjälp jag kan få. Med vänlig hälsning, Per _________________ Per Axblom |
|
Vanlig Body skyddar.
Men det kanske är dax att kolla upp det som Mythbusters kallar Bedliner. Det verkar ju tåla vad som helst. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
![]() |
Skruva banåkabil
Skydda glafiber skärmar
|
909 besök totalt |