Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1443 besök totalt |
Vad är det på Ringen 11 sept?
Är det någon som vet om det är något mer än VLN - racet på Ringen helgen 11 sept. ![]() Får bara negativa svar på mina hotellförfrågningar, och det har aldrig hänt förr när jag ska boka inför en VLN - tävling att hotellen varit fullbokade. ![]() och jag tycker att jag är ute i god tid den här gången, brukar boka i början av veckan innan tävlingen, och det har aldrig varit några problem förr att få ett rum. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re: Vad är det på Ringen 11 sept?
Savitt jag kommer ihag har Ford(eller Opel eller ngn) bokat upp hela Dorint och hälften av alla hotell i Nürburg för ca 3 manader pga superstort event/presentationer/konferenser sa dom fa hotell som blev över har naturligtvis huggits av alla VLN:are. Tror du kommer upptäcka samma problem för sista helgen September oxo... Adenau eller Wiesemscheid e nog en bättre ide. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
Ägararen till "Pension Diana" berättade samma sak då jag var nere senast. Enligt henne var det just Ford som bokat. OT, lite mer "skvaller": hon nämnde också "Mr Nürburgring Gmbh" (typ chefen för Ringen) nyligen kallat till möte för alla som driver någon form av verksamhet med anknytning till Nürburgring eller bor i trakten. Man berättade att man för säkerhets skull "räknar med" att inte få behålla F1 på Nürburgring i "all framtid". (dock hade man nyligen "signat" för ett flerårskontrakt med F1 cirkusen). Tanken är då att man bygger ut evenemangsdelen kring "Erlebenswelt" med mer familjerelaterat tex. Spa-anläggning (perfekt för uttråkade fruar/flickvänner!), barnanpassade aktiviteter osv. Vidare såg han inte någon anledning till varför turistkörningen på Nordschleife skulle stoppas, som så flitigt diskuterades förra julen (iofs. inte så konstigt då han tjänar pengar på tristkörningen, dock är mannen duktig på att hantera politiker och har tidigare stoppat folk som opponerar sig mot turistkörningen ![]() _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Dr Kafitz e högsta hönset för N-GmbH, dom fick förra manaden en signatur fran Ecclestone om att F1 kommer till Ringen t.o.m. 2007 sa ngra "fina" ar till. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
Även Hotel Nordschleife i Breidscheid hade fullbokat den helgen. > ![]() Får försöka med "Berghotel Hohe Acht" har bott där några gånger, dom är trevliga där och god mat har dom. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Kom på att det fanns ju ett ställe till att bo på, Hotell Zur-Burg, har bott där några gånger men är inget toppenställe tycker jag.
![]() Så det låg långt ner på min lista över ställen att bo på, men eftersom det verkar så svårt att få tag i ett rum så får man väl även pröva där tänkte jag, och nu fick jag ett svar från dom att dom hade rum. Det som jag tycker är lustigt är att dom vill ha bokningen över fax, och inte mail. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Hejsan,
Först får man ju tacka för allt bra man har lärt sig genom att läsa om ringen här under en tid ![]() Vi är ett par killar som skall ner samma helg, vi bor i Adenau, fanns plats där på flera hotell. Vi åker ner för tredje året nu på en liten höstresa ( i år lite roligare med Porsche!). Det är med VlN tävling visste jag inte om för jag såg din tråd! Har nu nån bra länk som man kan läsa in sig på lite? Blir ju kul med racing att titta på! _________________ Jens Lanvin |
||||
Här är ett par med anknytning till VLN. Välj VLN i menyn. ![]() http://www.schwedenkreuz.se/ http://www.langstreckenpokal.de/inde _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Lennart, är inte VLN den 9e? _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||
Ryggsäck och kängor??? Jag trodde vi skulle "åka snyggt" Låter lite som skogsmulle det här. Skrikandet får du stå för om du sitter kvar i högerstolen. _________________ Nils Sagström |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1443 besök totalt |