| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Min nya bil (s2)..
|
1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (5386 totalt) |
|
Hm joo men ingen BMW
Nä det är en modell som man med lätthet får bra effekt och bromsar på,
Så du kan bjuda oss teknik nördar på lite fakt om bilen
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Nej, bmw åker man ju helst inte
Än så länge är de inget speciellt med den, är bara chippad. orginal är det 220 hk, den har turbo och det är 4wd - vilket kändes lite roligare än peggen med 148 hk, fwd och utan turbo
_________________ MisS2 Drygare än YES. |
||||
Du vet att det går att plocka ut saker va?
Jo, den sätter sig rätt bra..
Banpremiären vet jag inget om.. _________________ MisS2 Drygare än YES. |
||||
Håller med dig BMW åker man inte man kör den
Kamraten uppe i norr har en med chippad motor (eget) och stora fina Porchebromsar , och ett brett grin i ansiktet _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Haha tackar
Dessvärre inte..trots att jag borde ha vunnit..
Får skylla på att jag bara hade ägt bilen knappt i tre dagar och inte hunnit lära mig köra den ännu
Men jag tog starten iaf
||||
|
Dom är riktigt fina dom där vagnarna! En kompis till mig åker en likadan, fast svart. Han har en -93 som tydligen har mer motor än de tidigare årsmodellerna. Vad har du?
Synd att dom är så tunga bara, tyckte kompisen pratade om närmare 1700 kg, kan det stämma? Bilderna var riktigt fina i sig också! _________________ /Anton Lillsund |
||||
91-93 har en motor som heter 3b, 93-96 har en som heter aby, vilken han troligtvis har. Själv har jag 3b. Det som skiljer dessa åt är insuget, lyktor, tändkåpan och växellådan. De senare modellerna har sex växlar. Enligt en kompis så skiljer det i effekt: 220/309 mot 230/350(380) i hk/nm. Minns inte siffrorna i huvudet, men jag tror min väger 1680 kg. Mvh Anneli _________________ MisS2 Drygare än YES. |
||||
Aha! Mycket med det där..
Men sex växlar har han iaf. Han har nåt chip från MTM, tror jag, det gjorde mycket för effekten tydligen. _________________ /Anton Lillsund |
||||
oki, jag har ett ABT-chip i, så den är hyffsat pigg
Joakim och Fredrik C Tackar och kul ska jag definitivt fortsätta att ha!
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
![]() |
Bilder o videos
Min nya bil (s2)..
|
1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (5386 totalt) |