Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug | << 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 71, 72, 73 >> 78 besök idag (201961 totalt) |
Ibland måste man mysa lite . Så jag började lite lätt med inredning . Kommer bli very najs. 🙂
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Igår blev man sår härligt varm i själen , man e ju ganska luttrad efter alla år med blocket , så när nån skriver "nytt oanvänt" i annonsen så är det mer hopp än tro att det inte är ett provmonterat sprut som blivit tillbakarullat i kartong .
Men det hör sprutet va fasen nytt å oanvänt . Å inte ens stammarna var utrullade , fasen tillåmed dekalerna var med . 🙂 Å eftersom minis i grund är hygroscopiska så va det ju gott att det var en h2o 😁 Tyvärr så tog jag ett par steg bakåt igår , eftersom han som byggde subframen från början inte riktigt hade tagit i beaktande hur stor en startmotor är . Men efter att han köttat med tigersåg , slipat å filat så sitter den nu på plats , vilket faktiskt glr att jag numer har en tro på att projektet är genomförbart . Ska bara ha ner ett kyl där också 😁 Ps. Ja motorn sitter stumt monterad 🙂 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Det börjar bli dags att sy ihop fronten nu .
Det har varit mycket klurande å funderande å kapande av saker som inte riktigt funkade för att få plats med kyl å startmotor , fuel railen kommer få plats . Till slut , sllt bygger dock så rintigt korta spridare , så 34mm öånga å 770cc blir dom på . Det "stora" kylet blir ett golf mk3 1.8L kyl nerkapat på höjden . Tyvärr så tappar vi då lite kylarea kontra vr6:ans orginalkyl . Jag tror att jag löser det genom ett audi s4 aux kyl bakom det stora , (det e så tight så två nerkapade 1.8l kyl får inte plats ) å så ett s4 kyl i skärmen . Tvingar jag sen flödet genom dessa enligt bild så är jag övertygad om att det ska kyla bra .... tror jag 🙂 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Vi kan ju inte sluta där , istället för å gissa så skrev jag ut en "alu"rail . Å den var för svår . Ett åkåpater oem rail funkar dock kanon med en separat regulator . Så lite svets där så e vi i hamn . Perfekt .
Kylarrlayoutwn har jag väll gått igenom ? Ja iaf så har jag börjat med styvplåt samt fästplåt för huvlåset . Men det blir ju gärna lite flimsigt så en förstärkningskonsol har börjat tillverkas 🙂 den kommer dock vara löstagbar , eftersom montageorgdning är Kyl -> insug-> Huvlås och konsol , o sist men inte minst fuelrail 🙂 Klicka för större bilder! _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Väldesignat! Jag menar, får man ner ett finger eller två har man ju slösat med utrymme och en bil med massa outnyttjad plats
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Angående plats i fronten.
Honda B16a under kortnos, Space'ad grill och borttagen mellanden under grillen. Svetsat plåtar på stötfångarens ytterändar och motsvarande på skärmen, samma stil som du har, och använder stötfångaren för att hålla ihop grejerna. Kanske kan ge några idéer.. _________________ Christer Folkesson |
||||
Tack för input ,det uppskattas alltid . Jag kommer dock stärka upp frontplåten (mellandelen) med en boxplåt som även förstärkningpmpten sitter skruvad i. Insug , å kylplacering är anpassat för att slippa spacera grillen . Har medvetet kapat ur så lite som möjligt för att behålla integriteten i plåten , imorrn kommer frontkylet och med det på plats så ska jag börja svetsa tillbaka plåt på de ställe. Där det har blivit för mycket kapat . Sen med ultrafronten på plats så kommer ingen se arbetet som lagts ner 😁 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Ps. Jag gillar stuket på din mini 😍 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Lite paket med kyl å abs-sensorer med tillhörande nav landade i låda. Eller på eller ja , uttaför dörrn 🙂
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Instämmer, läskigt snygg! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Sådärja , skönt som tusan att börja kunna sy ihop sakerna nu efter att röjt loss med kapen för fullt i fram ,
Det behövdes lite stöd för plåten som huvlåset sitter i , idag byggde jag dock om lite då den stödkonsol jag gjorde dels hade lite mycket flex , å dels gjorde att insug var tvungen å skruvas in för kyl å sen konsol å när konsolen skulle på plats så var det ett jäkla helsike servicemässigt , å så vill jag inte ha det . Frontplåten stärktes upp genom kragning av hålen , sen boxade jag in det hela , boxplåten kragades också å sen så svetsades plåtarna ihop även i hålen . Det ska renslipas lite , plåten blev så trevligt styv så det klangar i den snarare än klongar när man slår på den 🙂 Även sista innerskärmen har påbörjats , den är i det grövsta klar , saknas lite genomföring för kylrör, kabelmatta och dylikt , samt att trimma den lite så man slipper lyfta toppen för att sönka motorvaggan . Den behöver dock lite halvlattjo form då generatorn måste hamna utanför o under lampkupan för att få plats . (Ja riktiga bilar har innerskärmar 🙂) Klicka för större bilder! _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Orginal fläktmotor e lite som å bli hostad på av en astmatiker , lägger man sen till den halvkassa värmeväxlaren så blir det som å bli hostad på av en astmatiker med en fesljummen köttbulle i munnen 🙂 Jag vill ju dock gärna ha det lite orginal looking så planen är att få ditt en effektivare vörmevöxlare samt fläktmotorn på bild som e från en golf mk1 , utan att göra allt för stor åverkan på orginal fläktpaket som e på bilden , orginal finns bara on eller off , men jag skall pwm-styra fläkten från pdm:en så det blir en knapp som styr två digitala ingångar på expansions-modulen för in å utgångar , så jag kan haa off , medel å hög , samtidigt som det ser ut som det gjorde orginal 🙂 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
det e rätt stort. men fruktansvärt ineffektivt =) _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Vi vet ju hur liten en Mini är. Går man förbi en i stan så är den bara minst. Satan så du har enginerat Markus. Backar varje vecka till bakvagnens geometri. Tror du vinner trängstpriset av alla trådar jag läser varje dag. Men Karels Bimmer ser ju nästan lika trång ut. Bästa är att du "slår" blinky i tech mho. _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||
Våra race- och banåkarbilar Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug | << 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 71, 72, 73 >> 78 besök idag (201961 totalt) |