| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Renault Megane RS CUP 292HK krockskadad vid avåkning
|
1506 besök totalt |
|
HEJ. Säljer med sorg min Renault Megane RS Cup efter orutinerad avåkning vid första tillfället på bana (Mantorp 3 juli 2017). Jag tror det mesta är intakt förutom utlösta krockkuddar, trasig vindruta, bakåttryckt vänster framhjul, läckande oljekyl samt diverse plastdelar. Men bilen säljs förstås i befintligt skick och den finns i Bankeryd vid intresse att titta innan köp. Perfekt möjlighet och tillfälle att göra om till renodlad banbil eller som reservdelsbil för dig som kan och har tid att meka. Bur finns ej med. I övrigt en mycket fin bil med 2.0 l- turbomotorn. Denna är bromsad till 292hk med de uppgraderingar som gjorts. Svensksåld och endast 5900 mil. Nyservad med bla ny kamrem och vattenpump. Servicebok finns. Sedvanlig utrustning i CUP-paketet medföljer m bla RS-monitor, Brembo bromsar med slitsade skivor, Cup-chassi, Recarostolar. Viktigaste uppgraderingar som gjorts är: Forge Intercooler, fjäderbensstag, BMC luftfilter, HR Fjädrar, Autotech 3" downpipe med 100-cells racekat från turbon samt Red Scorpion 3" avgassystem. Kom med seriöst bud för snabb affär. Obs- titta först på blocket så ser ni min annons samt vad denna bil kostar. MVH/ Jerry Nilsson, 0702-546636 Se bilder nedan:
_________________ Jerry Nilsson |
|
_________________ Janne Ström |
![]() |
SÄLJES
|
1506 besök totalt |