| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: 17" Fälgar med Federal 595RS-R passande BMW
|
1249 besök totalt |
|
Har en uppsättning hjul liggande från en bil jag haft tidigare som tyvärr ej passar nya 1-serien. Fälgarna är 17" BMW 161 och däcken Federal 595RS-R. Hjulen följde med när jag köpte en bil och tidigare ägaren köpte dem från en Rejsa-medlem. Länk till förra säljesannonsen--> https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Gissningsvis har de gått ett fåtal bankörningar sedan de såldes 2013. Specs på fälgarna är enligt följande: Fälgarna är BMW original fälg 161 till E9X bultcirkel 5x120 Fram 8x17 ET34 Bak 8,5x17 ET37 Ena bakfälgen har lite kantskrap samt småmärken finns då de använts som banfälgar. Däcken är Federal 595RS-R Fram 225-45/17 Bak 255-40/17 Bakdäcken är helt ok, framdäcken har de klassiska sprickorna samt är i princip blanka längst ut på slitbanan. Bilden är gammal och plockad från gamla annonsen då de tyvärr är skitiga nu. Lär passa de flesta BMW, förutom nya 1-serien som jag kör nu.. Pris: 1500kr Finns i Linköping. Skicka PM här eller ring mig på 0 7 2 234 32 83
_________________ Emil W |
||
|
Kul att mina gamla fälgar (och min gamla annons) fortfarande används
Jag har faktiskt flera exakt sådana här fälgar fast med gatdäck som ska ut på försäljning vid tillfälle. Så om någon vill ha 8,5" runt om för banåka och 8" runt om för gata så kan vi säkert hitta en bra lösning på det. Bara att höra av sig i så fall! I övrigt kan jag bara rekommendera detta set, perfekt för att komma igång. Gjort för E90 men passar dom flesta BMW, (på E46an behövs det nog lite spacers) _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
|
Re:
Haha jo men de lever ännu! Han som köpte dem av dig använde dem i princip inte och sen följde de med bilen som han körde när den såldes, tills jag valde att behålla dem. Nu passade de tyvärr inte min M135a, så då får jag försöka sälja dem.. Kastade dock på Federal 595RS-R på originalhjulen och de greppar förvånansvärt bra sett till pengen man betalar för dem. Så dessa 17" hjul är ju perfekta för någon som vill prova på och köra lite bana utan att behöva kosta på massvis eller slita på sina vanliga däck. Priset går ju att diskutera om man ändå tycker det är för dyrt.. _________________ Emil W |
||
![]() |
SÄLJES
|
1249 besök totalt |