Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1858 besök totalt |
Re: McLaren F1 runt Ringen?
Nej - nu är det dags att du tar tag i saken Qvarnis! ![]() Skämt åsido - jag vet att det finns någon engelsk tidning som har ett reportage om en McLaren F1 på Ringen. Jag kan inte minnas om länken var postad här eller på annat ställe?? om jag minns rätt så innehöll reportaget en hel del fartangivelser i olika kurvor och någon varvtid men när man studerade dem noga så verkade de inte speciellet trovärdiga - hastigheterna var orimliga i förhållande till varv tiden. Jag skall se om jag kan hitta en scannad version av artikeln här på min hårddisk någonstans... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Visste väl att det var någonstans! ![]() ![]() Glad midsommar på er allihopa! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Bakiströghet väcker mina sympatier!
Nu förstår jag varför Johan inte ville ut ikväll. Han nämnde nåt om att vila upp sig inför morgondagen ![]() Här är länken: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Vi drack väl inte så många? ![]() ![]() Tack för igår det var mycket trevligt och gott. ![]() |
||
Anders:
Vad är det för farter som verkar konstiga tycker du? Har du sett spårvalet i Karusellen..? Erik: och tack för länken men synd att det inte redovisas tider? Det kanske inte gick så fort iaf då för hade det varit något rekord elr dyl borde de väl skrutit om det? _________________ Joachim Qvarnström |
||
[quote="johann"]
Tack själv för besöket - nej det blev väl bara 5-6 stycken och ändå kände jag mig seg hela dagen. Börjar bli riktigt gammal... ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Eller så beror det på storleken på ![]() Var det en Ringen relaterad ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Tyckte att det verkade vara väldigt höga farter. Eftersom de var tämligen exakt angivna antyder det ju att man har haft någon form av mätutrustning. Trots detta anger man inte någon varvtid. Jag tycker det är mycket märkligt! Eriks räkneexempel i tråden pekar ju också på en varvtid runt 7 minuter vilket med dåtidens däck verkar väldigt optimistiskt! Karusellen är ju helt uppåt väggarna! ![]() Tog ett tag innan jag fattade att de vridit bilen lite fel. Den linjen hade nog inte givit några vidare poäng på Scuderian! Faktum är att dock att såväl Walther Röhrl och Derek Bell är fångade på video när de sätter hjulen nere på den platta delen i karusellen så kanske finns det någon tanke bakom det?? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1858 besök totalt |