Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-27 SVKG Sprint #3 | 1, 2 >> 8791 besök totalt |
Ännu ett sprint på Parkbanan avklarat.
Tiderna kryper nedåt trots att det var rätt kallt. I Roadsportklasserna (ABC) skiljer det inte mer än 3,75 sekunder mellan klassegrarna så banan skiljer mer på förare än vikt/effekt. Mera Bilder |
||||
Niklas knaprar några sekunder per gång vi kör så jag börjar bli lite orolig....
Efter första åket var jag glad för då var Miatan näst snabbast - efter en Seven. Sen körde fler snabbare än jag, eller förbättrade sig mer får man väl säga. Lite fränt att framdäcket verkligen står rakt upp! Eftersom det ser ut att understyra - ja det gör det och är meningen Snabb nypande kurva som inte leder ut på raka. Hårt in! Nya bakskivor på = väldigt mycket bättre pedalkänsla! |
||||
En trevlig dag... ...och tiderna går åt rätt håll
Just nu känns det som om det är bilen som börjar sätta gränserna. Synd att det inte var någon som fick bilder på Heilli när han fick ett kast, och returkast, och returkast, och returkast, och returkast... ...på sista varvet. Jag hade kameran med mig men glömde byta batterier, så jag fick bara några få bilder. _________________ Mikael Persson |
||||
Väldigt trevligt motorljud för dom som gillar turbobilar, en hel del pustande och frustande...
...och minst sagt respektingivande tider. Det syns inte på bilden men längst ut till vänster på bakluckan sitter ett rött ringenmärke. _________________ Mikael Persson |
||||
Tack för idag, det ungefär hur kul som helst! Banan var betydligt längre än jag trodde att den skulle vara.
Fick provat lite olika däckstryck runt om och hittade nåt som funkade rätt så skapligt, det var väl ingen direkt tidsvinst märkte jag men det kändes bättre, gjorde några onödiga påbromsningar vilket inte var direkt tidskapande Kul att se Miatorna in action, dessa vagnar verkar ju som gjorda för denna banan Får nog se till att göra en hjulinställning på bilen min snarast, det understyr precis lika mycket som det ser ut att göra på bilderna _________________ Peter Karlsson |
||||
Jag tyckte väl att jag kände igen bilen, men var inte riktigt säker... ...men det är alltid trevligt att se en annan rejsare, om det så bara är bilen man känner igen. _________________ Mikael Persson |
||||
Den gick verkligen fint den där, ingen här ifrån som kör den vagnen? Tidigare har man ju skymtat den på vissa evenemang i staden på rakt fram körningar vilket verkade funka fint också. _________________ Peter Karlsson |
||||
Aha, jo det där känner man ju igen Jag är nog lite värre ändå får jag tyvärr erkänna, jag vet inte ens vilken bil du körde? _________________ Peter Karlsson |
||||
Delade Raggazonen med farsgubben (har inte råd med egen bil och är van vid att köra raggazon), det är mina vändor som fastnat på Niklas bilder(gul MC-hjälm, farsgubben har vit Peltor). _________________ Mikael Persson |
||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Lyckades förstås skicka två gånger....
EDITEftersom jag har en "onödig bit" med i denna tråd får Barbapappa vara med: |
||||
Jo, glömde säga att jag bytte pads samtidigt förstås.
Så då justerar man ju spel och annat med en klurig liten skruv. Mindre flex verkar det vara - bakvänt faktiskt. 968:an hade en kul lösning med ett eget avgasrör för wastegaten. Dubbla utblås - ett stort i standardposition och ett litet under! Seven-föraren tillika min far Jan Erling brukar inte skriva här men han var snabbare än Porschen, utan att åket var mer än godkänt. Olof som kör en Elise skulle också varit snabbare. Här pressas det nämligen rätt bra med Porschen... Med den inlärningskurvan han hade skulle ännu bättre tider varit möjliga!!! Efter första och andra åket trodde jag i min dumhet att jag skulle kunna utmana om topp-tre med Miatan. Det blev bara topp fyra |
||||
Sämsta möjliga start på en bankörning?
Inte riktigt men nästan: När jag kom ut till bilen var den närmast täckt av måsskit. Det låg lätt 40 blaffor på den. Hela sufletten täckt!!! Bilen stod: - inte under ett träd - inte under en stolpe - inte enda bilen på gatan - inte parkerad nära intill hus, bo eller annat. - inte första gången den stod just där. De måste hållit på hela natten. NEJ jag klarade inte mentalt att ta en bild, var alldeles för förbannad. Åkte smått stressad omvägen över en tvättstation - genom en poliskontroll. Turligt nog bara blåsvarianten så inga problem för mig. |
||||
|
||||
Den bilen var på (vid) Falkenbergsbanan när jag och miatan var där och tränade med de snabba bilarna för någon vecka sedan. Såg de där dubbla piporna utan att fatta varför det såg utsom det gjorde _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
||||
A Jeguar -87 1.37.14 A Porsche 968 Turbo S 1.37.61 B Alfa GTJ 1.40.24 C Miata -91 1.40.89 A Porsche 911 (993) 1.42.10 C Miata -03 1.42.50 C Alfa GTJ 1.42.61 B Porsche 931 1.43.69 B Chevrolet Camaro 1.44.60 B Marcos 1.44.84 Saloon BMW 2002 1.45.58 Saloon Alfasud 1.45.78 Ladies Lotus Europa 1.46.80 B Lotus Europa special 1.47.06 B Lotus Elise 1.47.79 B BMW E30 M3 1.48.35 Saloon Golf GTI 1.48.54 B Chevrolet Camaro 1.48.95 Saloon VW Lupo 1.4 1.49.07 Saloon VW Bora 1.49.12 Saloon VW Corrado 1.49.62 Saloon Golf GTI 1.49.93 Historic BMC Mini 1000 mkII 1.52.59 C Alfa 1750 1.53.90 Historic Amazon 1.54.00 Historic Amazon 1.55.70 C TransAM 1.55.76 B Renault Alpin 1.57.15 |
||||
Eftersnack 2004-06-27 SVKG Sprint #3 | 1, 2 >> 8791 besök totalt |