Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-30 Banträff Anderstorp
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10908 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494


Trådstartare
Jaså, jag blev trådstartare igen.

Mycket vackert väder och en hel drös med bilar i depån, på banan och utanför staketet.

Foto Jonas

Karusellen med mig i en sierramacka. Foto Jonas

Swosch, lite löjligt bra acceleration på rakan. Foto Jonas

Mesta kränget för dagen. Det ser trångt ut därinne

Föra intresset vidare var det. Ser ungen nåt framåt öht?

Brutal Quattro som inte låt så vackert på sista invarvet.

Flugor runt en sockerbit?

Inte ett enda missöde (som jag såg). Lite mindre driftande hade inte skadat.

Jag hann med 12 mils banåka innan tanklampan påminde om hemfärd. Mina ToyORA1 har nu nästan förlorat regnmönstret (4mm) så nu är det bara 5mm kvar (och dags att byta på plats istället för hemma).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494


Trådstartare
Jag hittade en bild till i kameran (Jonas lånade den ett tag). Jag såg aldrig denna:

Gissa bilen?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Jag börjar nästan hata min bil. Den här gången var det en kylarslang som inte ville hålla tätt, hur hårt jag än drog åt slangklämman. Jag skall faan ersätta den med en 740GL snart

Gick den vita Cobran nått? Hoppas han bytt bakdäck sen senast jag såg den med de fälgarna på, för då satt där 10 år gamla Goodrich gatsvålar (skall ha gett ett intressant uppträdande, sade ägaren).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Vita Cobran gick som ett jehu.....iallafall rakt fram, men inte när det svängde.

/Jonas

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



NiklasFalk skrev:

Gissa bilen?


Kan det va Emils Lotus?

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494


Trådstartare
P.P. skrev:
Gick den vita Cobran nått? Hoppas han bytt bakdäck sen senast jag såg den med de fälgarna på, för då satt där 10 år gamla Goodrich gatsvålar (skall ha gett ett intressant uppträdande, sade ägaren).


På rakan försvann den bara mot horisonten men i kurvorna var den inte så enormt mycket snabbare (jag släppte den alltid på målrakan av nån anledning).
BF Goodrich har humoristiska däck. Hittade en Corvette hos en kompis (bilprånglare mm) med 285or runt om där treadware var 400 snacka om outslitliga bakelitdäck.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494


Trådstartare
Lotus Samuel skrev:
NiklasFalk skrev:

Gissa bilen?


Kan det va Emils Lotus?

Jag kan väl visa en bild till så blir det liite lättare :

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Aha.. va det en sån slö sak . Ja det är klart. Jag tänkte att så bra puts kan han väl ändå inte ha grabben. Men det va ju ett tag sen jag såg den nu.

Är det Rajamäki som köpt sig ny firmabil?

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Kul igår! Mycket åka. Håller dock med om att det var lite Hawaii igår också. Tokar som anordnar och släpper ut folk i cabbar utan överrullningsskydd och utan hjälm!

Kul var det hur som helst!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Håller med dig Claes.

Kul att det var så många bilar.
Men lite bättre ordning hade inte skadat. Jag trodde hjälmkrav var obligatoriskt.
Det var många som hade noll koll bakåt.
Skulle det hända något allvarligt så är det ju direkt jätterubriker i tidningarna
och sen är det väl färdigåkt under sådana här former.



Thord

Röd M3 E30

_________________
Thord Johnsson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

JC skrev:
Vita Cobran gick som ett jehu.....iallafall rakt fram, men inte när det svängde.

/Jonas


Hmm, de kan ju också lagt över de Dunlop R-däck som ägaren nu har på sin SLC-Camaro. Med 550+ hk borde även de ge en intressant upplevelse.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



NiklasFalk skrev:
Lotus Samuel skrev:
NiklasFalk skrev:

Gissa bilen?


Kan det va Emils Lotus?

Jag kan väl visa en bild till så blir det liite lättare :


Det är ju em gammaö Jagga .
Mer sånna bilar på banträffarna!!! thumbs up
Mer bilder!

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



NiklasFalk skrev:


Föra intresset vidare var det. Ser ungen nåt framåt öht?


Hade med min en svåger och han barn igår. Adrian, 8, som åker med på bilden hade ö h t inte en suttit i bilen innan. Men han var helt cool, lät sig inte bekommas det minsta, satt bla och tittade ut genom sidorutan helt avslappnad. Casper,11, har varit med mig innan mycket, men inte åkt med i bilen på bana. Han har dock erfarenhet på 993 RS instrukttörsbil på Knutan sen innan, han tog det oxo helt coolt. Deras far, Patrik verkade dock lite nervös dom första varven men det släppte sen, bla hade han lite besvär att han gled fram i stolen när jag bromsade, har bara 3p på högersidan.

Provade radikalt andra inställningar på kränghämmarna, inte helkass men det kändes skumt så jag ska nog skruva tillbaka som det var innan, ska bara analysera däcktemperaturerna först. Hade bromsproblem för första gången, kändes som en megaluftblåsa så vi han lufta runt om och prova på banan ett par gången innan jag hittade felet, en liten styrklack på bromsoket/belägget som släppt i svetsen, vilket fick till resultat att bromskolven trycktes tillbaka lite extra mellan varje bromsning.

Pratade en del med Göran, Wankelsport, som hade shakedown på sin RX-7:a inför SSM på Knutan nästa helg. Tydligen var det rejält överstyrt och det skruvades men kränghämmarna. Fräcka flammor ur avgasröret vid avdrag på den wankelmaskinen! Hanns med lite eftersnack med Thord i röda fina M3E30n, fin körning i fin bil, ekipaget ca 1 sekund snabbare än jag och min roadsport C-bil. Syns helt hur Thord utnyttjar banan bättre än mig på några ställen, bla utgången ur Hansenkurven där jag är superfeg (efter att ha sett två krascher där förra året. Enda kurvan jag är riktigt nöjd med är kurvan efter startrakan, ibland fick jag till den riktigt bra och fick till riktigt bra utgångsfart, påfallande många som kör alldelses för fort in i den och därmed ut ganska sakta.

_________________
Pär Hylander
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Pär Hylander skrev:
Enda kurvan jag är riktigt nöjd med är kurvan efter startrakan, ibland fick jag till den riktigt bra och fick till riktigt bra utgångsfart, påfallande många som kör alldelses för fort in i den och därmed ut ganska sakta.


Kände samma sak. Och för att få någon fart ut på rakan gäller det att försöka vara snabb ut ur kurvorna med mitt material
Kul att se din Porsche in action igår också!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Pär Hylander skrev:
Pratade en del med Göran, Wankelsport, som hade shakedown på sin RX-7:a inför SSM på Knutan nästa helg. Tydligen var det rejält överstyrt och det skruvades men kränghämmarna. Fräcka flammor ur avgasröret vid avdrag på den wankelmaskinen!

Trevligt att träffas Pär!
Japp, jag skruvade en del och fick faktiskt till den ganska bra till slut. Överstyrningen minskade och minskade för att till sist upphöra när jag lossade den bakre kängaren helt. Nu understyr det lite men det ska jag nog kunna fixa med lite justering av hjulvinklarna fram! Den "nya" diffbromsen visade sig också funka väldigt bra. Nu drar bilen ut ur kurvorna istället för att bara spinna med innerhjulet!

Att höra att det slår flammor ur avgasröret är sånt som gör mig stolt! Jag lånade ut bilen till Linus som körde ett par varv så att jag också fick se det. Dock är avgasystemet lite väl tyst och diskret.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Nån som vet när/om det blir depåboxar eftersom det gamla är rivet? Har det gått i stå när man inte fick LG SRW i år?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Claes Haglund skrev:
Pär Hylander skrev:
Enda kurvan jag är riktigt nöjd med är kurvan efter startrakan, ibland fick jag till den riktigt bra och fick till riktigt bra utgångsfart, påfallande många som kör alldelses för fort in i den och därmed ut ganska sakta.


Kände samma sak. Och för att få någon fart ut på rakan gäller det att försöka vara snabb ut ur kurvorna med mitt material
Kul att se din Porsche in action igår också!


Jo, vi var väl ute på banan samtidigt några gånger? Tyvärr så missade jag både dig och Niklas Falk mfl i depån Det blir så himla hektiskt med desa korta 3-timmarsmötena så man hinner inte med att prata. Speciellt inte om man lägger en timme eller drygt det på att meka...

_________________
Pär Hylander
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Trevligt att träffas Pär

Det är alltid kul att se ansiktet bakom inläggen. Tack för den fina kritiken.
Eftersom Anderstorp är en så snabb bana är det oerhört viktigt att ha rätt spår och få
med sig maximal fart ut på rakan.
Det är väldigt lätt att gå in lite för aggresivt i böjarna på bekostnad av utgångsfarten.

Det är trevligt om alla har sin Rejsa-skylt på bilarna så man känner igen varandra.


Thord

Röd M3 E30

_________________
Thord Johnsson
Citera
Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 102



Riktigt kul och skönt väder blev det med ju.
Nu måste jag köpa riktiga bromsbelägg fram, är ju så tråkigt att behöva åka och bromsa strax innan 100m skylten.

_________________
Henrik Egerbo
Lancia Dedra HF Integrale -92
Yamaha YZF750R -94
Citera
A_Svensson
Brämhult
Här sen Apr 2003
Inlägg: 102



Claes Haglund skrev:
Pär Hylander skrev:
Enda kurvan jag är riktigt nöjd med är kurvan efter startrakan, ibland fick jag till den riktigt bra och fick till riktigt bra utgångsfart, påfallande många som kör alldelses för fort in i den och därmed ut ganska sakta.


Kände samma sak. Och för att få någon fart ut på rakan gäller det att försöka vara snabb ut ur kurvorna med mitt material
Kul att se din Porsche in action igår också!


Ja det kändes att man fick med sig mer fart ut på rakan efter lite olika försök Lätt att gå in för aggresivt i kurvan o inte få med sig farten alls på samma sätt

Kul att se porschen också Pär.... Samma med den röda M3:an, den såg mkt fin ut

/anders, Svart M3 (utan grill efter halva tiden)

_________________
Anders Svensson
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



blir bara roligare för varje banträff
dock lite negativ till arrangör, vi hade ett par bilar ( i alla fall två svarta Fordar) som var totalt livsfarliga..
dessa hängde inte alls med i svängarna utan skulle ligga framför och närapå prejas.. >
sen var det ju även några som åkte utan hjälm...

kan dock intyga att Thords röda M3 E30 går fantastiskt! och som han kör sen, blev ju nästan sjuk...

även mycket imponerad över kompis Jannes M-coupe som efter mycket lång byggtid nu är sanslös på bana...

kul att träffa fler o fler utav er som skriver här i verkligheten

ha det gott å ses vi snart på banan igen...

_________________
Johan Dahl
Citera
Eftersnack
2004-06-30 Banträff Anderstorp
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10908 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande