| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: M5 E39 Style 65 fälg...nästan.
|
905 besök totalt |
|
Korta varianten: Jag har ända sedan jag köpte min första M5 E39 2007 "letat & samlat" efter nya fälgar, försökt köpa på mig de en-och-en. Denna är den första jag köpte, en helt oanvänd fälg som aldrig varit i närheten av vare sig däck eller ens ventil . Efter en 5-6 år när jag "lärt mig mer" om E39 insåg jag att fälgen är INTE original. Det skall erkännas priset var rätt 2007 (1900 bagis) o det fanns inte tid o vela, det var snabba bud som gällde, den köptes osedd åt mig av en bekant som i praktiken bodde granne med säljaren, fälgen annonserades så klart som "original". Iaf den är inte original även om måtten är de korrekta (5*120, ET20, 8*18), det som inte är korrekt är navmåttet, där behöver man adapterringar för att få ner till 74.1mm. På fälgen står det "Germany", så jag utgår från att det inte är en tjing-tjong-kopia. Kulören är 100% korrekt ChromeShadow, konstigt nog. Inga skador på fälgen. Insidan av fälgen är svartlackerad, precis som på originalet. Vad är det som skiljer då? Jo om man lägger den bredvid en originalfälg så märker man att "läppens fasning mot däcket" är mer rundad, utformingen är även annorlunda där ventilen sitter. Jag tycker mig även se att radien på den större "viken" är kanske annorlunda. Det medföljer ett beg BMW-emblem att sätta i navhålet. Skicket är klanderfritt.
Priset är 1200 kr, varken mer eller mindre. Den andra (original!) fälgen jag köpte för typ tre år sedan blev jag "tvungen" att sälja då BMW inte kunde garantera att kulören med de tre övriga skulle matcha den lösa fälgen, så vill man köpa nytt o vara 100% säker på så att få samma kulör så skall man köpa 4 nya vid samma tillfälle. Jag har haft denna fälg som dekoration sedan det upptäcktes att det rör sig om en bastard , men känner nu att det finns kanske nån mindre petig/kinkig som kan tänkas ha den till annat än o ha den hängandes på en vägg
_________________ David Illes M5 E34 93/11 M3 E36 Cab 97/11 M3 E36 Cab 98/01 M5 E39 98/06 M5 E39 00/03 |
![]() |
SÄLJES
|
905 besök totalt |