Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |
Det har förekommit avgassystem för Laguna Seca i 10+ år vad jag snubblat över genom åren.
Vad den exakta nivån motsvarar vid SBFs vid bankantenmätning är jag inte säker på, men jag kan väl gissa att det är ungefär nåt liknande, specialsystemen ser inte så dämpade ut så kanske är det högre. Är det Zandvoort som har 93 (jag klarar inte av att klura ut nåt av lämken) och triggar speciella system för f3 och annat som vill tävla där (dvs man löser problemet istället för att surt gnälla och muttra). |
||||
Re:
vad jag hört om Zaandvoort är att dom har en bullerpott för dagen på normala dagar..... typ att dom kan köra med en gammal odämpad sugmotor F1a i 7 varv och sen är bullerpotten förbrukat för dagen.... så ska man köra hela dagen så måste man dämpa ner till typ 93-95..... |
||||
Re:
Det är ju inte så dumt, beroende på nivån så hade det ju möjliggjort ganska mycket olika aktiviteter, t.ex. låter dragracing ju bara några sekunder åt gången så snittet sjunker snabbt (musik som man upplever som ljudmatta eller "högt hela tiden" har ändå c:a 10 dB i skillnad mellan topp/medelvärde). _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |