Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
1, 2 >> 5 besök senaste veckan (16569 totalt) |
Jag tycker min Qstarz BTQ-818XT 10Hzpuck funkat superbra men som den sitter i framrutan så lirar det inte hundra längre tydligen. Så inköpsdags!
Jag har skitdålig koll men "Garmin Glo Receptor Gps+Glonas" blev rekommenderad på Racechronoforumet. Racelogic har väl till och med en 20Hzpuck, gissar dyr och frågan är om 20Hz ger något för en ren amatör. Jag ska surfa runt, kolla t.ex. vad Harrys rekommenderar. Kom med tips! ![]() ![]() PS: http://www.gps-laptimer.de/compatibi _________________ ![]() |
||||
Här listar Prisjakt alla 10Hz GPS-puckar de hittar. Alla två
![]() https://www.prisjakt.nu/kategori.php _________________ ![]() |
||||
http://www.gps-laptimer.de/compatibi
Jag kör den äldre Dual XGPS 150A (5hz) med gott resultat, jag kan till och med ha antennen liggandes i facket mellan stolarna med locket stängt och fortfarande få varvtider som inte skiljer mer än 1 till ett par hundradelar från vad transpondertiden visar (oftast 2 hundradelar skillnad), loggar ser vettiga ut. Den nyare DUAL XGPS 160 stödjer ju även Glonas och är 10hz. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Varvtiderna har ju pryttlarna mycket enklare att få till fantastiskt exakt än detaljgraferna varvet runt. Jag är faktiskt förvånad att 818'an inte lirar fullt ut hundra även om den sitter bakom en framruta. Men Glonass vore ju inte helt fel hursomhelst. Jag skulle ju också kunna testa att köra min 818 i 5Hz... De här verka vara de som gäller vad jag hitta än så länge. Dvs den jag redan har osså ![]() - Garmin Glo - DUAL XGPS 160 som du tipsar om - Qstarz BT-Q818XT ja osså den svindyra 20Hz från Racelogic då... _________________ ![]() |
||||
Jag har en sådan. Den är kanon! _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Vi har en sådan i båten, seglar sällan över 17 knop eller så men den har varit tillförlitlig i alla navigation. _________________ Anders Hansson |
||||
Någon anledning varför du valde Dual XGPS160 och inte Garmin GLO som verkar vara billigare? _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Det var lite oklart men som jag tydde texten så stöddes inte Garmin GLO i Harrys med iPhone utan bara Android. Men det var inte solklart skrivet... _________________ ![]() |
||||
Jösses det gick snabbt, fått hem den jag beställde (på Amazon) redan!
Blir perfekt med test på Kinnekulle imorrn! Min gamla gps som laggar ibland lägger jag ut på säljes som öppet köp. Dvs om den laggar även för den som köper den så är det pengarna tillbaka förstås. Den som vill komma billigt undan köper den och sätter den utanpå bilen så den får tillräckligt bra gpssignal så att den funkar. Hoppeligen ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag är rätt nöjd med min DUAL XGPS160 men då har jag en extra gammal iphone liggande i bilen uppkopplad bara för att den inte skall gå ned i strömsparläge mellan passen. Skall montera permanent ström att driva den med men det har inte hänt ännu inte pga lathet.
Strömsparläget är nog det enda jag inte gillar med den. _________________ Mattias Hellström |
||||
En fråga till er som vet ifrån en novis.. Jag har använt Harrys laptimer men tänkte prova Racecrono. Vad skall man köpa för GPS puck om man har en Samsung S8, sen finns det väll prylar att sätta i ODB uttaget för att få in lite mera info i Appen typ motorvarv, temp osv eller?.... Eller är jag fel ute?
_________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 144st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Android är inte lika kinkig på hårdvaran som iPhone
GPS verkar vara Garmin GLO eller DUAL XGPS160 som gäller. Där den senare ska funka både med Android och iPhone om jag fattat allt rätt. OBD2 bluetooth dongel, ELM327, har jag köpt på Kjell o Co. Den billigare av de två här https://www.kjell.com/se/sok?query=e Det funkar på min Android och kommer funka på din S8 _________________ ![]() |
||||
Jag har köpt en Racecapture Track som jag tänker prova i år.
Den har GPS som klarar 5-50Hz, accelerometer och möjlighet till att logga motordata från OBD/CAN https://www.autosportlabs.com/produc _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||||
Hur blev XGPS160 GPS Receiver att funka??? jag är sugen att ha en på skabbgalten nu i september =) _________________ Kim Agge ______________________ Bmw M5 E39 (Skabbgalten) |
||||
Var beställde du Dualen Magnus? Jag förstår på Amazon men av vilken handlare?
Leveranstiden verkar vara snabb hos din leverantör. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
1, 2 >> 5 besök senaste veckan (16569 totalt) |