Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 6998 besök totalt |
fina bilder... o så fastna man själv på bild...=) får jag använda dem på min Facebook? (med namn på fotograf)
mycket glad på bilden efter att diffen hade anlänt) blev klar med monteringen av diffen + aeron 10 minuter innan lineup stängde för Q1... timing...=) _________________ Jonna Jumisko Timeattacknu #34 Nissan 200sx s14 + LS1 + aero... |
||||||
Du är mycket välkommen. _________________ Jörgen Jespersen |
||||||
Grymma bilder!
Resten av världen måste skratta åt våra avgassystem här i PK sve :P _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Mantorp 1.26.8 BMW 330xi Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
RESULTAT ROND 1 - BÄSTA VARVTIDERNA MM: www.TANU.se
Fler bilder och updates finner ni dessutom på https://www.facebook.com/Timeattackn Fina bilder Jörgen, snyggt jobbat! Kom på våra event så fixar vi en riktig pressväst till dig med. ![]() |
||||||
Men..... hur svårt kan det vara att bygga en bil efter dom regler som finns...... när man vet förutsättningarna...? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Är samma sak i massa andra länder. Det kallas Lagnua Seca pipes eller nåt när man hänger på efter bilen i USA https://www.autotrader.com/car-news/ http://www.racingonthecheap.com/soun ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Nej det håller jag med dig om ![]() ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Mantorp 1.26.8 BMW 330xi Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Sant, men på vissa bilar är det svårare än andra. Svansmotor porscharna har begränsat med utrymme där bak, jag fick testa 3 olika uppsättningar innan jag hittade rätt, just i mitt fall hade jag till en början för klena rör (2x2,5") vilket orsakade blåsljud med hög DB som resultat. Nu funkar det kanon med dubbelt 3" och racekattar och en stor ferrita ljudämpare i bak med X-pipa inuti. Inga problem med hög DB längre ![]() De flesta i serien har gjort sin hemläxa men några få har fortfarande problem att hitta lämpliga lösningar. Sedan är det ju alltid lite vanskligt med ljud, det kan variera från dag till dag och bana till bana. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 6998 besök totalt |