Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2018-05-09 Tracklife öppna träffar på Gelleråsen
1 besök senaste veckan (1055 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har inga foton tyvärr men det var två fotografer på plats plus en drönare vilket ju brukar bli skitball o kolla på video från. Det dyker nog upp senare här i tråden!

Jag får bjussa på lite blandade bilar i en skruttig video så länge. Från Aventador till Ginetta. Typ.




Jag hade inte varit på Tracklifes träffar tidigare, de kör öppet-för-alla-träffar på Gelleråsen. Man kör tre grupper för att inte ha för blandade hastigheter ute på banan samtidigt. Det är ett utmärkt upplägg när man har så blandade ekipage som det blir på sådana här öppet-för-alla-träffar. Jag körde i röda gruppen som var exemplarisk, alla skötte sig snyggt och farten var både hög och överlag riktigt jämn i hela gruppen. Det ger ju den extra bonusen att man lätt hittar något att haka på och "köra mot", dvs sällskapa längs med banan så man ser var man tar in och var man förlorar på olika partier, extremt lärorikt... och kul!!!

Det är helt fantastiskt att det inte är några komplicerade trösklar för att komma igång och köra bana. Man måste inte vara medlem i en förening, sitta på årsmöten osv om man inte känner för det. Och vill man engagera sig i en klubb så går det finfint det med thumbs up Öppet-för-alla-träffar är som sagt ganska fantastiskt att vi har.

Det var en bra och tydlig förargenomgång vilket ju är A och O, det sätter tonen och förståelsen för vad som gäller. Jag var lite morrontrött och tog genomgång nummer två som var kring lunch, det var mängder med körtid på eftermiddagen så det räckte och blev över ändå. Tracklife använder sig av Tracksasystemet på Gelleråsen (fjärrstyrda lampor vid posteringarna som faktiskt syns ännu bättre än flaggor) och har tydliga tjugominuterspass med snabba gruppbyten mellan varje pass. Tre grupper med tjugominuterspass för varje gör att det är enkelt att hålla reda på när det är "min grupps tur" att köra.

Det var kanonväder. Trevligt i depån. Och massa kört. Jag har skrivit lite om själva körningen för min egen del med logg-grafer i min biltråd om någon är nyfiken. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1526329#1526329

_________________
Magnus Thomé
Citera
DW74
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 193



Vad är det som hänger och fladdrar bak i Lambon?

_________________
David Wievegg
Gul Evo VI
NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am
https://wievegg.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
DW74 skrev:
Vad är det som hänger och fladdrar bak i Lambon?


En flagga tror jag det var. Blågul vimpel?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2018-05-09 Tracklife öppna träffar på Gelleråsen
1 besök senaste veckan (1055 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande