| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
bilder i massor, BMW02
|
1693 besök totalt |
|
bilder i massor, BMW02
http://2002bmw.com/gallery/categorie För er som gillar BMW02 Här finns det mesta. _________________ /Anders C |
||||||
Å vi förstår oss inte på dig! >
Hör att du inte åkt 02 på vintern med ylande Weber 40 DCOE och bra vinterdäck. Körsätt: Konstant med valfri dörr i färdriktningen. Men det krävs det ju lite "balls" för att mäkta med så...
|
||||||
|
Fula????
Det är väl den sista BMW:n som inte ser ut som någon simpel pizza-racer eller stureplan-yuppie-waanbee-kartong! En BMW som är ful, men kul att köra är såndär tidig M3:a. Heter visst E30 eller något anant som påminner om något av livsmedlesverket förbudet kosnervingsmedel!
En BMW 2002 Ti -71 i Alpina eller Schnitzer skrud ÄR racerbil:D _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Eller så tar vi det för vad det är, en upphottat messerschmidt
|
||||||
Den tar vi!
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
edit: Vill ändå ha en 02 i raceskrud, men kan nöja mig med en Irmscher Ascona om lagret tagit slut... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
|
||||||
|
Hur man kan säga att en 02 är ful begriper jag inte. Möjligen har den en smula oproportionerligt höga sidorutor...
En fräsch dubbel-i med 2,2-litersmaskin och väljusterat Kugelfischersprut, en bakaxelklump från en 323i E21 med sportpaket och urkastad inredning skulle göra mig glad hur länge som helst. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Skall vi byta bil? Min 02 mot din Speedster?
Fast då får du hålla tillgodo med Weber 45:or..
02 rules!
_________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
Fin förebild till den i mina ögon enda riktigt snygga BeeMWeen som gjorts...
http://www.ultimatecarpage.com/large
_________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||
Japp, kallas för CSL med lite olika siffror framför beroende på motorstorlek, ex 3,0 eller 3,5. Smeknamnet är "Batmobile" pga div vingar och spoilers. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en 02:a med S14 motor i. Ca 250hk i ett mycket lätt, ballt och välinställt chassi med bur och raceinredning skulle vara nånting jag skulle trivas ypperligt i att åka lite banträffar å sladda omkring på byn i.
Visst, en helt vanlig halvracklig 02:a i originalskick kan man inte kalla vacker men lite lagom sänkt, feta hjul, bur och allmän uppiffning så blir det en ruskigt ball bil! /jonas _________________ Jonas Edling |
||||||
_________________ /Anders C |
||||||
![]() |
Bilder o videos
bilder i massor, BMW02
|
1693 besök totalt |